Noua Kia Ceed SW a venit la noi pentru testele AutoReport.ro. Este vorba de varianta de familie cu cel mai puternic motor pe benzină din gamă și am vrut să vedem cum se descurcă la un drum mai lung și de munte.
Noua generație a împrumutat câteva tușe de design de la sportiva Stinger. Cu o înălțime mai redusă, mai lat și cu partea din spate mai lungă decât a modelului pe care îl înlocuiește, noul Ceed are o siluetă posterioară care denotă un spirit atletic mai matur. Liniile drepte înlocuiesc muchiile rotunjite ale predecesorului său, partea frontală a mașinii evoluând cu o grilă mai largă de tip “nas-de-tigru“ și fante pentru admisia aerului poziționate mai jos, precum și forme precise, liniare, care încadrează aspectul său. Noul model dispune în dotarea standard de lumini de zi cu tehnologie LED, de tip „ice cube”. În spate, noile lumini de zi cu tehnologie LED-uri oferă noului Ceed o vizibilitate mai mare pe drum. Liniile drepte ale caroseriei și partea spate oferă noului Ceed un aspect general mai stabil. În plus, este unul dintre cele mai atrăgătoare sports wagon pe care le-am văzut.
Breakul compact Ceed SW este mai mare decât precedentul, mai arătos și oferă mai mult spațiu. În plus, capacitatea de încărcare este cu 97 de litri (18%) mai mare decât a modelului anterior, fiind extinsă la 625 litri – mai mare decât majoritatea automobilelor din segmentul D.
Aici, noul Ceed SW aduce un plus de ergonomie față de celelalte modele. Designul interiorului crează un spațiu mai mare și o senzație de deschidere pentru pasagerii din față, cu mai mult spațiu la picioare și o bună vizibilitate în față. Aici au loc chiar și 5 persoane, iar sistemul de infotainment cu ecran tactil de 8 inch este echipat cu multe boxe cu o calitate a sunetului foarte bună de la JBL. Materialele folosite în interior sunt mai bune decât cele de la precedenta generație.
Sub capota mașinii de test se află motorul turbo pe benzină de 1,4 litri, acesta produce 140 CP. În combinație cu o transmisie automată cu 7 rapoarte avem un grup motopropulsor destul de sprinten. Noua generație Ceed SW pare mai orientată spre sportivitate, comportamentul dinamic fiind cu mult mai bun decât al modelului precedent. Noul Ceed a fost proiectat exclusiv pentru drumurile europene, caracteristicile de rulare și de manevrabilitate ale noului model fiind adaptate pentru a depăși performanțele predecesorului său din punct de vedere al dinamismului și al feedbackului oferit șoferului.
Pe autostradă, noul Ceed stă foarte bine. De fapt KIA a ajuns undeva în vârful clasei compacte la capitolul dinamică.
Tehnologiile de siguranță standard includ sistemul de asistență pentru faza lungă, sistemul de avertizare privind atenția șoferului, sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare și de atenționare la posibilele coliziuni frontale (Lane Keeping Assist with Forward Collision-Avoidance Assist). Mai este disponibil și sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare ”Lane Following Assist”, o tehnologie autonomă de nivel 2. Acesta urmărește vehiculele aflate în față și identifică marcajele rutiere pentru a corecta traiectoria și a ține vehiculul pe banda de rulare. În plus, noul Ceed dispune de tehnologiile avansate ce includ Smart Cruise Control cu sistem Stop & Go, sistemul de detectare a vehiculelor aflate în unghiul mort, sistemul de avertizare la mersul cu spatele, sistemul inteligent de asistență la parcare și recunoașterea pietonilor, precum și de sistemul de avertizare și asistență la coliziunea frontală (Forward Collision-Avoidance Assist) cu avertizare haptică (vibrație) în volan.
Kia Ceed 1.4 T-GDi DCT
– 0-100 km/h: 9,2 secunde
– Viteza maximă: 205 km/h
– L/l/î: 4.600/1.800/1.465
– Masă proprie: 1.382 kg
– Volum portbagaj (l): 625
– Cilindree (cmc): 1.353
– Putere (CP): 140 la 6.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 242 la 1.500 rpm
– Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: automată, 7 trepte