Kia Corporation a anunțat astăzi rezultatele activității sale din al doilea trimestru al anului 2021, raportând un venit trimestrial de 18,34 trilioane KRW, de la 11,37 trilioane KRW în aceeași perioadă a anului trecut. Revenirea continuă a cererii auto globale, alături de vânzările puternice ale modelelor RV ale companiei, cum ar fi SUV-ul Sorento și monovolumul Carnival, au condus la rezultate solide, în ciuda ratelor de schimb nefavorabile.
În perioada aprilie-iunie, Kia a vândut 754.117 unități pe toate piețele globale, reprezentând o creștere de 46.1% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările înregistrate în afara Coreei de Sud au crescut cu 70.9%, la 605.808 unități.
Piețe precum Europa, India și America de Sud au arătat o revenire puternică a cererii comparativ cu aceeași perioadă de trei luni a anului trecut, când piețele au fost puternic afectate de blocajele provocate de pandemia globală. Vânzările și-au revenit, de asemenea, în SUA, susținute de recuperarea continuă a pieței și de cererea puternică pentru noile modele Kia, precum SUV-ul Sorento și monovolumul Carnival. Vânzările în Coreea de Sud au scăzut cu 8.2%, până la 148.309 de unități.
Profitul operațional înregistrat de Kia în trimestrul 2 a crescut la 1.49 trilioane KRW, de la 145.2 miliarde KRW, cu o marjă a profitului operațional de 8.1%. De asemenea, compania a înregistrat un profit net (incluzând participația acționarilor minoritari) de 1.34 trilioane KRW, de la 126.3 miliarde în al doilea trimestru al anului trecut.
Performanța puternică a fost susținută de mixul de produse îmbunătățite, precum și de succesul continuu al modelelor RV cu marjă ridicată ale mărcii, inclusiv SUV-urile Telluride, Seltos, Sorento și monovolumul Carnival. Vânzările modelelor RV Kia au reprezentat 56,5% din volumul total al vânzărilor, o creștere de 2.8 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut.
Kia anticipează că cererea de automobile va continua să se îmbunătățească alături de redresarea economică continuă ce urmează pandemiei globale. Cu toate acestea, impactul persistent al pandemiei COVID-19 și problemele continue de aprovizionare cu piese semiconductoare, precum și fluctuațiile costurilor materiilor prime provoacă preocupări persistente în cadrul industriei.
În special în legătură cu problemele de aprovizionare la nivel mondial cu piese semiconductoare, Kia anticipează continuarea acestora în al treilea trimestru al anului 2021 și că va dura ceva timp pentru ca situația să se normalizeze pe deplin.
În consecință, compania ia măsuri preventive pentru a minimiza riscurile comerciale. În ceea ce privește aprovizionarea cu cipuri, Kia își va regla în mod flexibil planurile de producție în conformitate cu starea de aprovizionare și își va asigura preventiv necesarul de componente cu comenzi suficiente pentru un an, în timp ce caută piese alternative pentru a minimiza impactul asupra producției sale.
De asemenea, compania va extinde proactiv producția de componente locale, își va diversifica lanțul de aprovizionare și va consolida cooperarea cu diferiți parteneri de piese semiconductoare pentru a preveni agravarea deficitului de componente.
În ciuda situațiilor dificile de pe piață, Kia va continua să se concentreze pe îmbunătățirea impulsului vânzărilor și profitabilității prin noi modele, inclusiv automobilul 100% electric EV6 și noul SUV Sportage dezvăluit recent.
(Revenue / Operating Profit / Net Profit unit: Billion KRW)
T2 2021 | T2 2020 | Modificare Y/y | ||
Vânzări auto (unități) | 754.117 | 516.050 | 46.1% | |
Coreea de sud | 148.309 | 161.548 | -8.2% | |
Vânzări în afara Coreei de Sud | 605.808 | 354.502 | 70.9% | |
Venituri | 18.339,5 | 11.368,8 | 61.3% | |
Profit operațional | 1.487,2 | 145.2 | 924.5% | |
Profitul net | 1.342,9 | 126.3 | 963.2% |