Proprietarii Jaguar I-Pace sunt sfătuiți să parcheze afară după trei incendii care au implicat vehicule electrice anterior rechemate. Reparația anterioară a fost un eșec, astfel că Jaguar recheamă 2.760 de I-Pace și limitează temporar încărcarea lor la 80%.
Jaguar recheamă 2.760 de vehicule electrice I-Pace din anul 2019 deoarece bateria lor se poate supraîncălzi și provoca un incendiu. Aceasta este o problemă gravă de siguranță, iar Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) le spune proprietarilor să parcheze și să încarce vehiculele în afara locuințelor sau structurilor, până când reparația este finalizată și pentru 30 de zile după aceea.
Ultima rechemare urmărește să abordeze îngrijorările că software-ul de diagnosticare introdus pentru a rezolva rechemările anterioare a fost inadecvat. Acesta este un eufemism, deoarece raportul de rechemare relevă mai multe incendii care au implicat I-Pace cu software actualizat. Raportul continuă să spună că aceste vehicule au „experimentat o supraîncărcare termică, care s-a manifestat prin fum sau incendiu în partea inferioară a vehiculului, unde este situată bateria de tracțiune de înaltă tensiune.”
Investigația este în desfășurare, dar s-a determinat că software-ul de diagnosticare nu oferă un „nivel adecvat de protecție.” Drept urmare, proprietarii care credeau că sunt în siguranță ar putea rămâne cu un fals sentiment de securitate. Acest lucru este extrem de periculos, deoarece un I-Pace ar putea lua foc în timp ce este parcat într-un garaj, în timp ce proprietarii dorm.
Raportul spune că, după ce rechemările inițiale – H441, H459 și H471 – au fost efectuate, Jaguar a continuat să monitorizeze situația. Un „număr mic de incendii post-rechemare au fost raportate” și capacitatea software-ului de diagnosticare a fost revizuită din nou în iulie anul acesta. Aceasta a scos în evidență limitările software-ului și s-a decis în cele din urmă că vehiculele care nu au făcut parte din rechemarea de siguranță H484 „necesită o rechemare suplimentară pentru a atenua mai bine condiția de supraîncărcare termică.”
Trei incendii post-rechemare au fost raportate în Statele Unite, iar vehiculele implicate în ultima rechemare vor primi un software actualizat care va limita încărcarea bateriei la 80%. Aceasta este doar o soluție temporară, deoarece se dezvoltă o „remediere permanentă.”
Proprietarii vor fi notificați odată ce aceasta va fi disponibilă, dar a le cere să parcheze afară pentru 30 de zile după finalizarea reparației nu inspiră tocmai multă încredere.