Hyundai Santa FE – facelift pe o platformă nou-nouță

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Hyundai Santa FE s-a înnoit, iar noua generație vine la testele AutoReport.ro pentru un test de peste 600 kilometri. Marca coreeană și-a rafinat acest SUV care a parcurs un drum lung sub ochii noștri.


Partea frontală se remarcă prin designul de tip 3D al grilei, care este completat de luminile de zi în forma literei „T”. Extremitățile părții frontale sunt dominate de orificiile aerodinamice orientate vertical, care contribuie la optimizarea fluxului de aer. Pasajele puternic arcuite ale roților, alături de noile jante din aliaj de 20 de inchi, conturează personalitatea puternică a celui mai mare SUV pe care coreenii îl oferă în Europa. În partea posterioară, bara de protecție a fost modificată pentru a obține un aspect general armonios. Dimensiunile generoase sunt accentuate de grafica orizontală a stopurilor unite printr-o banda reflectorizantă de culoare roșie. Desigul este unul îndrăzneț și futurist, acesta fiind cel mai agresiv Santa Fe pe care l-am întâlnit.
În premieră pentru un model Hyundai, Santa Fe este disponibil cu pachetul „Luxury”, care include: jante de 20 de inchi cu design special conceput pentru aceasta echipare, bare de protecție pentru față/ spate mai joase și ornamente laterale în culoarea caroseriei.
În habitaclu, consola centrala a fost reproiectată, utilizand tehnologia shift-by-wire. Sistemul de infotainment dispune acum de un ecran de 10,25 inchi, completat de noul instrumentar de bord de 12,3 inchi. Santa Fe este echipat cu Headup Display, sistem audio Krell, sistem de încărcare wireless, disponibil în consola centrală, permite acum încărcarea mai rapidă cu până la 15 W. Cu ajutorul Apple CarPlay și Android Auto, disponibile acum wireless, funcțiile smartphone-urilor pot fi afișate pe ecranul autovehiculului.
Hyundai Santa Fe mai permite localizarea/ blocarea/ deblocarea de la distanță, dar și verificarea nivelului de combustibil prin intermediul unui smartphone, dar și pornirea și mișcarea vehiculului din parcare cu ajutorul cheii.
Santa Fe include pentru prima dată selectorul Terrain Mode, amplasat în consola centrala, care permite o comutare rapida între modurile de condus. Toate comenzile sunt poziționate central, pentru o utilizare intuitivă. Pe lângă toate acestea, am observat o creștere a calității în ceea ce privește finisajele și materialele. În Santa Fe pot călători 5 persoane cu tot cu bagajele aferente. Spațiul disponibil în interior este unul impresionant.
Sub capotă avem o motorizare de 2,2 litri care dezvoltă o putere maximă de 202 CP. Cuplul maxim este de 440 Nm oferiți la o turație joasă, fapt ce face acest SUV gata de orice provocare a unui teren mai accidentat. Motorul este cuplat la o cutie DCT și 8 trepte care parcă optimizează puterea motorului. Comportamentul dinamic al SUV-lui este foarte bun, iar puterea este livrată prompt. Direcția este una foarte responsivă, iar mașina nu are probleme nici pe asfalt, nici pe drumuri forestiere.
Santa Fe a fost construit având la bază cea de-a treia generație a platformei producătorului coreean. Aceasta oferă o mai mare flexibilitate pentru siguranță și eficiență.
Datorită sistemului care controlează fluxul de aer, noua platformă îmbunătățeste ventilația în compartimentul motor, permițând disiparea mai eficientă a căldurii. Alături de poziționarea joasă a echipamentelor grele în cadrul platformei, noul sistem contribuie la coborarea centrului de greutate. În ceea ce privește aerodinamica, au fost realizate actualizări, astfel încât rezistența la aer (Cx) să scadă pentru mai multă eficiență, putere și performanță.
Noua platformă aduce, de asemenea, ajustări semnificative pentru siguranță în cazul coliziunilor. Prin utilizarea unei structuri cu încarcături multiple și a unei plăci de otel de înaltă rezistență, platforma va permite autovehiculului să absoarbă mai bine șocul în cazul unui impact, diminuând în același timp daunele.
SUV-ul este echipat în premieră cu sistemul de asistență pentru condusul pe autostradă (HDA). Funcția combină sistemul de asistență la menținerea benzii de rulare (LFA) cu pilotul automat inteligent, utilizând senzori și date de navigație pentru a ajusta automat viteza. Santa Fe este echipat cu sistem de monitorizare a unghiului mort, care se folosește și de două camere care sunt afișate în instrumentarul de bod, la semnalizare, sistem de asistență la coliziune frontală care te ferește și de pietoni și bicicliști, dar și cu sistem de asistență la menținerea benzii de rulare.


Hyundai Santa Fe IV facelift 2.2 CRDi DCT 4WD
0-100 km/h: 9,2 secunde
Viteza maximă: 205 km/oră
Dimensiuni (L/l/î) mm: 4.785/1.900/1.685
Masă proprie: 1.790 kg
Volum portbagaj (l): 634
Cilindree (cmc): 2.151
Putere (CP/rpm): 202 la 3.800
Cuplu maxim (Nm/rpm): 440 la 1.750
Consum mediu: 7 l/100 km
Transmisie automată – 8 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts