O nouă marcă a grupului Stellantis se pregătește să intre în Europa țintind clienții care își doresc mașini electrice accesibile. Asta după ce au anunțat că vor scădea prețurile mărcii Citroen.
Odată cu lansarea noului Citroen e-C3 și cu anunțata prezentare a versiunii electrice a Fiat Panda, Stellantis s-a înscris în lupta din segmentul mașinilor electrice accesibile, acolo unde Dacia Spring încă face legea. În curând, un nou brand al grupului va coborî și mai jos ștacheta prețurilor.
Directorul financiar Natalie Knight a declarat că, după acordul de achiziționare de către Stellantis a unei participații în cadrul producătorului chinez de vehicule electrice Leapmotor, grupul are la dispoziție o nouă marcă destinată consumatorilor „care sunt atenți la costuri, dar care doresc cea mai bună tehnologie în produsele lor”.
Europa va fi prima piață care va primi vehiculele electrice Leapmotor construite în China, vândute de o nouă societate mixtă cu sediul în Olanda. Stellantis își va lărgi astfel oferta de vehicule electrice cu preț redus începând cu sfârșitul anului viitor.
După crearea noii companii cu sediul în Olanda, acolo unde se află și sediul Stellantis, aceasta va deveni principalul cap de pod pentru vânzarea modelelor Leapmotor în afara Chinei. Joint-venture-ul între Stellantis și Leapmotor nu va viza doar piața europeană, ci se va extinde către alte piețe.
Stellantis a pregătit circa 1,5 miliarde de euro pentru a achiziționa o participație de 20% din acțiunile Leapmotor. Cele două companii vor înființa o societate mixtă, denumită Leapmotor International în care Stellantis, care va avea o participație de 51%.
Conform primelor informații, societatea mixtă vizează vânzări de 500.000 de unități în afara Chinei până în 2030. Asta pe lângă planurile Leapmotor care își propune să ajungă la vânzări de 1 milion de unități anual în China.
Grupul Stellantis – care include mărci precum Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel sau Peugeot –
a anunțat în această săptămână că vânzările sale globale de mașini electrice au crescut cu 37% în al treilea trimestru, în principal datorită micului SUV Jeep Avenger, dar și comercialelor ușoare precum Citroen e-Berlingo.
„Suntem pe cale să depășim volumul de 300.000 de vehicule electrice la nivel global în acest an”, a declarat Natalie Knight. Ea s-a declarat încrezătoare că noul Citroen e-C3, care are un preț de bază de la 23.300 de euro, va consolida poziția Stellantis în segmentul mașinilor electrice cu dimensiuni reduse.
„Lucrând cu Leapmotor vom putea avea criterii de referință mai bune în timp real astfel încât să fim mereu conștienți de ceea ce este necesar pentru a câștiga lupta cu cei mai buni concurenți de pe piață”, a menționat Knight.