Franța primește cu brațele deschise producătorii de baterii pentru mașini electrice

Da mai departe!

ProLogium a ales portul din nordul Franței Dunkerque înaintea unor situri din Germania și Olanda pentru prima sa gigafabrică de baterii pentru VE din afara Taiwanului, scrie Reuters, care arată, într-o analiză, că aceasta e doar una dintre cele patru astfel de gigafabrici pe care Macron speră că va transforma zona săracă, fostă zonă minieră de cărbune de lângă Belgia, într-un centru pentru industria bateriilor pentru EV.

În iulie anul trecut, într-o sală de bal ornamentată de la Palatul Versailles, șeful companiei taiwaneze ProLogium a scos o foarfecă și a tăiat în două una dintre bateriile sale cu semiconductori de mărimea unui card de credit. Micul bec pe care îl alimenta a continuat să strălucească.

Macron a fost uimit de demonstrația de siguranță și durabilitate a tehnologiei de ultimă generație pe care mulți producători auto speră că va alimenta în curând vehiculele electrice (EV), potrivit a două persoane prezente la întâlnire. “Vă vom face viața mai ușoară și vă vom ajuta să vă instalați aici”, i-a spus el directorului executiv al ProLogium, Vincent Yang.

Zece luni mai târziu, Macron și Yang au stat unul lângă altul în Dunkerque pentru a anunța că ProLogium a ales portul din nordul Franței înaintea unor situri din Germania și Olanda pentru prima sa gigafabrică de baterii pentru VE din afara Taiwanului.

Este una dintre cele patru astfel de gigafabrici pe care Macron speră că va transforma zona săracă, fostă zonă minieră de cărbune de lângă Belgia, într-un centru pentru industria bateriilor pentru VE, creând locuri de muncă și contribuind la plasarea Franței în fruntea tranziției energetice a Europei.

Interviurile cu 10 oficiali guvernamentali și directori implicați în deciziile de investiții arată că Franța a întins covorul roșu, oferind producătorilor de baterii subvenții generoase datorită unei relaxări a normelor UE privind ajutoarele de stat pentru proiectele de energie verde – împreună cu unele acțiuni de lobby personal din partea lui Macron.

Oamenii au spus că schimbările de când Macron a devenit președinte în 2017, cum ar fi reducerile impozitului pe profit, măsurile de facilitare a angajărilor și concedierilor și reducerile unui impozit pe producție bazat pe mărimea fabricilor, au jucat, de asemenea, un rol în aceste decizii.

În afară de ProLogium, Envision AESC din China, startup-ul local Verkor și consorțiul ACC, care include Mercedes (MBGn.DE) și Stellantis (STLAM.MI), înființează gigafabrici în aceeași zonă – iar oficialii au declarat că Franța curtează gigantul chinez al EV-urilor BYD (002594.SZ) și Tesla (TSLA.O) pentru a construi și ele fabrici de automobile.

“Rezultatele nu cad pur și simplu din cer”, a declarat Macron pentru Reuters la Dunkerque. “Este în conformitate cu ceea ce facem de șase ani. Franța se adaptează la lume”.

CURSA ÎN INTERIORUL EUROPEI
Constructorii auto se întrec pentru a rămâne în fața rivalilor prin producerea de vehicule mai puțin poluante, asigurându-și un control mai mare asupra lanțurilor de aprovizionare și aducând uzinele care produc baterii pentru vehicule electrice – o industrie dominată de firmele chineze, sud-coreene și japoneze – mai aproape de locațiile lor de producție.

În același timp, guvernele europene s-au temut că legea americană de reducere a inflației (IRA), în valoare de 430 de miliarde de dolari, care include subvenții fiscale importante pentru reducerea emisiilor, stimulând în același timp producția internă, va deturna investițiile către Statele Unite în detrimentul Europei.

Din acest motiv, Franța prezintă transformarea nordului său, cândva industrializat, într-un centru al gigacaloriei ca pe o victorie a suveranității economice și manufacturiere europene în fața concurenței acerbe din partea SUA și a Chinei.

Related posts