Ford va cere biroului pentru brevete din SUA să anuleze mărcile obţinute de GM pentru termenii „Cruise” şi „Super Cruise”

Da mai departe!

Ford Motor va cere biroului pentru brevete din SUA să anuleze mărcile obţinute de General Motors pentru termenii „Cruise” şi „Super Cruise”, escaladând un conflict declanşat de GM printr-un proces intentat Ford legat de termenul „Blue Cruise” utilizat pentru sistemul de conducere automată, transmite Reuters.

Conflictul juridic dintre cei doi producători auto din Detroit are legătură cu întrebarea dacă termenul ”cruise” este sau nu un termen generic pentru tehnologia care permite unui vehicul să preia o parte din sarcinile de conducere de la şofer.

Acest conflict scoate în evidenţă intensitatea concurenţei între producătorii auto consacraţi, care vor să fie consideraţi drept lideri ai tehnologiei de conducere automată şi competitivi în raport cu rivali din Silicon Valley cum ar fi Tesla şi Waymo, divizie a grupului Alphabet.

GM a intentat un proces federal împotriva Ford pe 24 iulie, acuzând compania că a încălcat mărcile comerciale ale GM folosind numele ”Blue Cruise” pentru un sistem care permite conducerea hands-free.

GM a înregistrat anterior marca comercială ”Super Cruise” pentru tehnologia de conducere hands-free, parţial automatizată. De asemenea, deţine marca comercială ”Cruise”, denumirea unităţii sale de robo-taxiuri din San Francisco.

Ford a reiterat vineri poziţia sa că procesul intentat de GM este neserios.

Efortul Ford de a anula mărcile comerciale ale GM pentru utilizarea cuvântului ”cruise” duce conflictul la un nou nivel.

”Pentru a se apăra, Ford nu are de ales decât să ceară Oficiului de Brevete şi Mărci al SUA să anuleze înregistrările de mărci ”Cruise ” şi ”Super Cruise ”ale GM, care nu ar fi trebuit niciodată înregistrate în primul rând”, a spus Ford.

”O mulţime de companii folosesc cuvântul cruise în legătură cu tehnologia de asistare a şoferului”, potrivit Ford.

Printre exemplele citate de Ford se află „Predictive Cruise” comercializat de Mack Trucks, ”Smart Cruise Control” comercializat de Hyundai Motor Co  şi Autocruise, utilizat de furnizorul auto ZF Friedrichshafen.

GM a declarat vineri că Super Cruise ”are o prezenţă comercială bine stabilită începând cu 2017” şi a adăugat într-un comunicat că grupul ”îşi menţine angajamentul de a apăra în mod viguros brandurile noastre şi de a proteja capitalul pe care produsele şi tehnologia noastră le-au câştigat de mai mulţi ani pe piaţă şi asta nu se va schimba”.

Related posts