Se pare că Ford are pregătită o ofensivă care curpinde tot mai multe mașini sport. Compania a mers până acolo încât acum oferă o variantă diesel a Focus-ului ST. Aceasta a fost testată de AutoReport.ro pe o distanță de 600 kilometri.
Am încercat să vedem cum se comportă sportiva diesel atât prin oraș cât și pe autostradă, de aceea am ales un traseu până pe litoral.
Segmentul de hot-hatch-uri devine din ce în ce mai disputat și mai interesant, iar Ford este unul dintre primii producători care vine cu o variantă de top sport, dar și diesel. Fanii benzinei vor fi ultragiați de acest model, dar și cei care doresc să conducă sportiv se pare că au propriile calcule financiare. Aici intervine un model precum Focus ST diesel. E genul de model în jurul căruia se strâng petrol-heads, se declară îndrăgostiți de look, dar strâmbă din nas atunci când aud că este diesel.
Modelul este la fel de agresiv ca omologul său pe benzină, iar elementele distinctive, precum țeava de eșapament specială sunt la locul lor. Diferența este sub capotă, acolo unde este prezent motorul diesel cu 4 cilindri de 2 litri TDCi care a fost modificat pentru a produce 183 CP. Din punct de vedere al cuplului, Focus ST este cel mai bun din gama sa, dar ajunge la 100 km/oră în 8,1 secunde. Noi am primit modelul cu transmisie manuală cu 6 rapoarte. Această variantă este foarte rapidă, stă foarte bine pe autostradă și în viraje și, în același timp, are grijă de portofelul tău, mai ales în timpuri în care combustibilul este destul de scump.
Noul model a primit modificări de supensie, un sistem de control al tracțiunii revizuit, dar și un soft de gestionare a cuplului. Suspensia absoarbe destul de bine gropile, dar este în același timp și rigidă, satisfăcând cerințele fanilor condusului sportiv.
În interior Focus ST diesel a primit scaune cu susținere laterală mai bună, dar și o mulțime de elemente specifice acestei echipări de top din care logo-urile ST nu lipsesc. Ford Sync te asigură că poți conecta mașina practic la aproape orice pentru a asculta muzica preferată, iar cele mai noi sisteme de pe gama Focus (precum Blind Spot Warning, Lane assistant și park assist) sunt prezente alături de alte programe de asistență deja devenite clasice.
Ford Focus ST 2.0 TDCi
0-100 km/h: 8,1 secunde
Viteza maximă: 217 km/h
L/l/î: 4.362/1.823/1.471
Masă proprie: 1.464 kg
Volum portbagaj (l): 363
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 185 la 3.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 400 la 2.000 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte