Ford Fiesta Active – versatilitate crescută

Da mai departe!

Ford Fiesta a primit de curând o versiune nouă. Este vorba de Fiesta Active, care a venit într-un weekend frumos la testele AutoReport.ro

Versiunea de echipare Active a fost lansată chiar în această primăvară și aduce în gama Fiesta un model cu o gardă la sol mai ridicată, trăsături distinctive, dar și o echipare interioară specială. Este destinată în principal celor care vor să ajungă cu o subcompacctă de oraș și pe drumuri mai grele, în același timp nedorind să sacrifice dimensiunile compacte ale unei mașini în oraș. Acesta este primul model crossover Fiesta de până acum.
La design au fost adăugate elementele de exterior inspirate din lumea SUV-urilor, precum panouri suplimentare de protecție, jante de 17 inch din aliaj cu design unic și bare longitudinale de plafon care ajută la transportul bicicletelor și al altor echipamente sport, sprijinind astfel un stil de viață activ
Garda la sol a lui Fiesta Active a fost ridicată cu 18 milimetri față de șasiul standard al lui Fiesta, iar ecartamentul a crescut cu 10 milimetri, aceste modificări determinând o apariție dominantă, capacități mai bune pe teren accidentat și o poziție la volan care îi oferă încredere șoferului.
La interior sunt oferite scaune cu design special tapițate cu materiale exclusive, conectivitate și comenzi vocale prin sistemul SYNC 3 și un sistem audio premium B&O PLAY care propune o calitate de top a sunetului. Volanul și mânerul schimbătorului de viteze sunt îmbrăcate în piele, iar detaliile din aluminiu satinat îmbunătățesc calitatea percepută. Sistemul infotainment este dezvoltat împreună cu Sony și oferă un ecran tactil de dimensiuni generoase.
Sub capotă am întâlnit unitatea pe benzină Ford 1.0 EcoBoost în versiunea de 100 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze automată. Combinația dintre motor și cutie face din Fiesta Active un model destul de sprinten, mai ales că transmisia are și un mod sport.
La volanul Fiesta Active întâlnim sistemul Drive Modes, care le permite șoferilor să aleagă printr-o simplă apăsare de buton între modurile Normal, Eco și Slippery, acestea asortând astfel caracteristicile dinamice ale mașinii cu mediul exterior. Datorită jantelor de dimensiuni mari, dar și a modificărilor aduse noii generații, modelul de test stă foarte bine pe drum, chiar și în virajele abordate puțin mai sportiv. Comportamentul dinamic este unul bun, iar ca un crossover, Fiesta Active absoarbe foarte bine denivelările din asfaltul bucureștean.
Fiesta Active oferă tehnologii avansate de asistență pentru șofer, care se bazează pe camere video, radare și senzori cu ultrasunete care au capacitatea de a monitoriza un câmp de 360° în jurul vehiculului și de a scana zona frontală pe o distanță de până la 130 de metri – o rază mai mare de acțiune decât lungimea unui teren de fotbal.
Sistemului de asistență pre-coliziune cu depistare a pietonilor (Pre-collision Assist with Pedestrian Detection) poate depista pietonii aflați pe carosabil sau în apropierea carosabilului și care ar putea intersecta traiectoria mașinii. Depistarea este acum posibilă și pe timp de noapte cu ajutorul farurilor. Sistemul este proiectat să reducă amploarea unor posibile coliziuni frontale cu alte vehicule sau cu pietoni, respectiv să ajute șoferii să evite complet unele accidente. Unghiul larg de acțiune a camerei video permite o monitorizare mai bună a mișcărilor pietonilor.
Lista de tehnologii include Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere(Traffic Sign Recognition),care poate acum sa monitorizeze limite diferite de viteză aplicabile diferitelor benzi ale unei autostrăzi și să actualizeze informațiile afișate pe bord atunci când șoferul schimbă banda de circulație. De asemenea disponibilă este și Faza lungă automată (Auto High Beam), care este de acum și mai eficientă în situațiile în care un delimitator central separă sensurile de mers și care poate detecta camioanele care vin din faţă pentru a evita orbirea șoferilor situați deasupra delimitatorului. O nouă funcție de comutare automată a fazelor sporește confortul vizual al șoferilor la trecerea dintre faza lungă și faza scurtă.
Fiesta Active oferă în total 15 tehnologii de asistență a șoferului, implicit tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control), limitatorul inteligent de viteză (Adjustable Speed Limiter), sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System), sistemul de alertă la intersecția cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert), sistemul de indicare a distanței (Distance Indication), sistemul de avertizare a șoferului (Driver Alert), sistemul de menținere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid), sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Keeping Alert) și sistemul de avertizare cu privire la coliziunile frontale (Forward Collision Warning).

Ford Fiesta Active EcoBoost
0-100 km/h: 12,8 sec
Viteza maximă: 177 km/h
L/l/î: 4.068/1.756/1.498
Masă proprie: 1.284
Cilindree (cmc): 998
Putere (CP): 100 la 4.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 154 la 1.500 rpm
Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Related posts