Ford Performance a dezvăluit noua generație Ford Fiesta ST, model animat de un motor complet nou: EcoBoost de 1.5 litri cu trei cilindri. Prezentată în premieră noua generație Fiesta ST va oferi 200 CP, un cuplu de 290 Nm și are ca performanțe o accelerație 0-100 km/h în 6.7 secunde.
A treia generație Fiesta ST va fi primul model din istoria Ford Performance care oferă un motor cu trei cilindri și devine primul Fiesta ST care beneficiază de sistemul selectabil Drive Modes. Acesta permite configurarea sistemelor care controlează motorul, direcția și stabilitatea mașinii cu ajutorul setărilor Normal, Sport și Track, generând o experiență optimizată și distractivă la volan în contexte care diferă de la rularea pe autostradă la zilele dedicate circuitului.
Drive Modes va ajusta, de asemenea, răspunsul tehnologiei Electronic Sound Enhancement (ESE) și valva activă de evacuare care controlează sunetul dezvoltat de motor pentru a oferi o experiență și mai satisfăcătoare la condus. Aceste tehnologii amplifică sunetul sportiv natural dezvoltat de noul motor EcoBoost de 1.5 litri, care beneficiază de asemenea de o premieră semnată de Ford la nivel de industrie: primul sistem de dezactivare a cilindrilor oferit pe un motor cu trei pistoane. Acesta reduce și mai mult nivelul anticipat al emisiilor de CO2 până la 114 grame/km.
Disponibilă încă de la lansare, în prima parte a anului 2018, în versiuni cu trei sau cinci portiere, noua generație Fiesta ST va fi oferită într-o varietate mai mare decât oricând în ceea ce privește opțiunile de personalizare și echipamentele interioare. Designul exterior curajos și distinctiv include o grilă de tip fagure inspirată din motorsport și jante exclusive din aliaj cu dimensiunea de 18 inch.
“Noua generație Fiesta ST rămâne fidelă filozofiei de a oferi tehnologie de ultimă oră pentru a îmbunătăți fiecare fațetă a foarte receptivului șasiu și a motorului dezvoltate de Ford Performance”, a declarat Joe Bakaj, vicepreședinte al biroului Dezvoltare Produs, Ford of Europe. “Cu sistemul selectabil Drive Modes și cu noul motor EcoBoost, care oferă o combinație extraordinară de performanță și eficiență, noul model va oferi cea mai versatilă experiență distractivă, antrenantă și satisfăcătoare de până acum”.
Noul motor EcoBoost de 1.5 litri
Membru al gamei EcoBoost de motoare pe benzină care include multipremiatul 1.0 EcoBoost, noul motor EcoBoost de 1.5 litri beneficiază de tehnologii precum turbocompresia, injecția de înaltă presiune și distribuția variabilă dublă prin sistemul Twin-Independent Variable Cam Timing (Ti-VCT), reușind să ofere astfel performanțe optimizate și eficiență.
Arhitectura cu trei cilindri a acestui motor furnizează în mod natural un cuplu ridicat la turații joase. Performanțele sunt îmbunătățite suplimentar de un turbocompresor nou care folosește un design opitmizat al turbinei pentru a genera presiune mai rapid și pentru a minimiza întârzierea răspunsului turbinei cu scopul de a oferi o experiență directă și distractivă în timpul condusului.
Noua combinație dintre tehnologia de injecție directă și cea de injecție indirectă secvențială ajută la dezvoltarea unui nivel ridicat al puterii și la un răspuns rapid, alături de emisii de CO2 reduse și de o creștere a eficienței consumului de carburant la sarcină redusă.
Noua tehnologie Ford de dezactivare a cilindrilor – anunțată în prima fază pe motorul 1.0 EcoBoost și o premieră mondială pe un motor cu trei cilindri – va îmbunătăți și mai mult economia de carburant pentru clienții lui Fiesta ST, fără a afecta nivelul performanțelor. Tehnologia oprește alimentarea cu carburant și activitatea supapelor unuia dintre cei trei cilindri în momentele în care nu e nevoie de întreaga capacitate a motorului, așa cum se întâmplă la viteze de croazieră, când sarcina motorului este redusă. Tehnologia poate să dezactiveze și să reactiveze un cilindru în 14 milisecunde – de 20 de ori mai rapid față de timpul de care are nevoie o persoană să clipească – pentru a oferi instantaneu un nivel complet al performanțelor atunci când e nevoie de acest lucru.
Motorul construit din aluminiu beneficiază, de asemenea, de o galerie de evacuare integrată care îmbunătățește eficiența ajutând motorul să atingă mai rapid temperatura optimă de funcționare și care pune la dispoziție mai rapid cuplul micșorând distanța pe care gazele de evacuare trebuie s-o parcurgă între cilindri și turbocompresor. Tehnologia de filtrare a particulelor, care reduce emisiile generate în urma arderii carburantului, va face și ea parte din pachet.
Noul sistem Drive Modes
Modurile selectabile de pilotaj vor adăuga mai multă versatilitate pe noua generație Fiesta ST, permițându-le șoferilor să optimizeze experiența la volan pentru a acoperi scenarii care variază de la drumul făcut cu copiii spre școală până la câteva tururi pe circuit.
În modul Normal, setarea motorului, controlul tracțiunii, sistemul de control electronic al stabilității (ESC), pachetul Electronic Sound Enhancement (ESE), sunetul evacuării și servodirecția asistată electronic (EPAS) sunt configurate pentru a oferi un răspuns natural și un sentiment de legătură cu mașina.
În modul Sport, setarea motorului și răspunsul pedalei de accelerație sunt mai acute, iar configurarea sistemului EPAS este ajustată pentru a oferi mai mult feedback și un control mai fin pentru șofatul sportiv pe șosea. Valva activă se deschide, iar ESE este adaptat pentru a intensifica sunetul sportiv al evacuării și al motorului în habitaclu.
În modul Track, toate sistemele dinamice ale mașinii sunt setate pentru atingerea unor timpi-record pe turul de circuit, controlul tracțiunii este dezactivat, iar intervențiile sistemului ESC sunt relaxate pentru a facilita rularea utrasportivă pe pistă.
Șasiul agil și responsiv pregătit de Ford Performance va fi sprijinit de o versiune îmbunătățită a tehnologiei de control vectorial al cuplului, care îmbunătățește ținuta de drum și reduce subvirarea frânând roata față de pe interiorul virajului în momentul abordării acestuia. Pachetul ESC cu trei moduri de funcționare îi va ajuta pe șoferi să aleagă între o intervenție completă a sistemului, un mod permisiv cu intervenții limitate și o dezactivare completă.
Noua generație Fiesta ST va oferi mai multe opțiuni de personalizare decât până acum. Clienții vor putea alege dintr-o gamă largă de elemente estetice care personalizează levierul cutiei de viteze, volanul, mânerele ușilor și zona decorativă de pe planșa de bord, selectând dintr-o listă de pachete de stilizare distinctive.
Interiorul ergonomic al lui Fiesta ST va oferi scaune Recaro cu sprijin lateral ridicat și un volan cu zona inferioară teșită. Opțiunile disponibile pentru nuanțele exterioare vor include noua culoare Liquid Blue, Fiesta ST fiind disponibilă împreună cu jante de 18 inch dezvoltate exclusiv pentru acest model.
“Modelele noastre ST sunt desenate cu scopul de a transforma experiența Ford Performance într-una accesibilă pentru clienți, indiferent de stilul de viață al fiecăruia”, a declarat Matthias Tonn, inginer-șef al proiectului Fiesta ST. “Cu versiuni de caroserie cu trei sau cinci uși și cu elemente estetice exterioare distinctive care completează caracteristicile de performanță disponibile pe acest model încă din prima sa zi, noua generație Fiesta ST va reuși să se adreseze unei game și mai largi de potențiali clienți”.
Sistemul de comunicare și divertisment SYNC 3 le va da ocazia posesorilor lui Fiesta ST să controleze pachetul audio, navigația și telefoanele inteligente prin utilizarea unor comenzi vocale conversaționale simple. Compatibil cu Apple CarPlay și Android AutoTM, SYNC 3 este ilustrat pe touchscreen-uri “plutitoare” cu diagonale de până la 8 inch inspirate din lumea tabletelor și care pot fi operate prin gesturi familiare precum pinch și swipe.
Noua generație Fiesta ST va fi oferită împreună cu pachetul audio de înaltă calitate B&O PLAY Sound System, care oferă o experiență acustică impresionantă și care s-a numărat printre elementele pe care Ford le-a anunța anul trecut pe noua generație Fiesta.