Micul, dar puternicul motor Ford EcoBoost de 1 litru a fost votat pentru al cincilea an consecutiv, drept cel mai bun motor din clasa sa în cadrul competiției „Motorul Internațional al Anului”. Arbitrii au apreciat combinația reprezentată de dinamică, performanță, economie, rafinament și tehnologie care continuă să reprezinte un standard.
Motorul Ford EcoBoost cu 3 cilindri a fost declarat „Cel mai bun motor sub 1 litru” de o comisie de 65 de jurnaliști auto, din 31 de țări, câștigând în această clasă a competiției în fiecare an de la lansarea sa. Anul acesta motorul Ford de 1.0 l EcoBoost a întrecut 32 de motoare concurente, cu 19 mai mult decât în 2012. În mod semnificativ, 2015 a marcat și o creștere a concurenței din partea producătorilor auto globali de motoare cu turbocompresor sub 1 litru, cu injecție directă a carburantului.
În 2014, motorul EcoBoost de 1 litru a devenit primul motor declarat per ansamblu Motorul Internațional al Anului de trei ori la rând, iar în 2012 a fost declarat „Cel mai bun motor nou”.
„Motorul EcoBoost de 1 litru este un motor revoluționar și în ciuda faptului că și alții au încercat să ne urmeze, acesta rămâne etalonul nedisputat în clasa sa, în cei cinci ani de la lansarea sa”, a declarat Joe Bakaj, vicepreședinte, Dezvoltarea Produselor, Ford Europa. „Spiritul de inovație continuă să ne impulsioneze pe măsură ce folosim aceeași gândire inteligentă pentru o nouă gamă de motoare diesel simplificate, eficiente, curate și puternice”.
Disponibil în versiunile cu 100 CP, 125 CP și 140 CP și chiar 180 CP pe mașina de raliuri Ford Fiesta R2, motorul EcoBoost de 1 litru echipează modele Ford din 72 de țări. În varianta de 140 CP, motorul are un raport putere-per-litru mai mare decât un Bugatti Veyron. O variantă Formula Ford autorizată pentru trafic echipată cu un motor cu 205 CP a parcurs celebrul circuit de la Nürburgring, din Germania, în 7 minute și 22 de secunde, o performanță care a plasat-o în fața multor supercar-uri, inclusiv unele cu peste 600 CP, ca de exemplu Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo și Pagani Zonda.
11 modele, inclusiv Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand CMAX, Tourneo și Transit Connect, Tourneo și Transit Courier și Mondeo sunt disponibile în Europa cu acest motor premiat. Unul din cinci vehicule noi Ford vândute în Europa în 2015 au fost echipate cu motorul de 1 litru, iar în cazul modelului Fiesta, 2 din 5 vehicule vândute au acest motor.
Tehnologia motoarelor Ford EcoBoost este folosită acum în noul motor diesel simplificat de 2 litri EcoBlue lansat pe Ford Transit la începutul acestui an. Utilizând un turbocompresor cu inerție scăzută, injecție directă a carburantului și presiune ridicată, galerii integrate, tehnologie curea-în-ulei și alte elemente care asigură o fricțiune scăzută, oferă o creștere de 13% a eficienței consumului de combustibil și un cuplu inferior cu 20% mai mare. *
Global, gama de motoare puternice Ford EcoBoost, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil ,include motoarele cu 4 cilindri de 1,5 litri, 1,6 litri, 2,0 litri și 2,3 litri și motoarele V6 de 2,7 litri și 3,5 litri. Acestea din urmă echipează noul supercar Ford GT care va reveni la Le Mans la sfârșitul acestei luni.
„Faptul că a câștigat premiul per total de trei ori și continuă să primească voturile juraților subliniază cât de special este motorul Ford EcoBoost de 1 litru”, a declarat Dean Slavnich, co-președinte al celei de-a 18-a ediții a premiilor Motorul Internațional al Anului, care anul acesta au avut loc la Stuttgart, Germania, și redactor șef al revistei Engine Technology International. „Este o mărturie fantastică despre maniera în care reducerea dimensiunii motorului și eficiența sporită a consumului de combustibil nu trebuie să însemne sacrificiu în alte zone precum puterea, rafinamentul și manevrabilitatea și poate chiar să îmbunătățească aceste aspecte”