Este prea devreme pentru a spune dacă Nissan Motor va separa divizia sa de vehicule electrice, aşa cum intenţionează să facă partenerul de alianţă Renault, a afirmat vineri directorul operaţional Ashwani Gupta, transmite Reuters.
Grupul auto francez Renault a anunţat joi că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH.
„Este prea devreme să luăm în considerare o astfel de opţiune din cauza portofoliului nostru de piaţă diversificat şi a portofoliului nostru de produse diversificat”, a declarat oficialul Nissan.
După ce în aprilie Renault anunţa că evaluează toate opţiunile pentru afacerile sale din domeniul vehiculelor electrice, inclusiv o posibilă ofertă publică iniţială în a doua jumătate a lui 2023, au sporit speculaţiile că grupul auto francez ar putea lua în considerare reducerea participaţiei deţinute la Nissan.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.
Ca membru al alianţei, Nissan va sprijini eforturile Renault. În acelaşi timp, Nissan trebuie să se concentreze atât pe vehiculele electrice, cât şi pe cele cu motoare cu combustie internă, care includ maşinile hibride, le-a spus jurnaliştilor Gupta.
Al treilea producător auto nipon a revenit pe profit în primul trimestru din 2022, după pierderile operaţionale de 19 miliarde de yeni înregistrate în perioada similară din 2021, reducerea costurilor şi deprecierea yenului ajutând compania să atenueze impactul creşterii preţurilor materiilor prime şi a reducerii producţiei, din cauza perturbărilor din lanţurile de aprovizionare.
Nissan a raportat în primele trei luni din 2022 un profit operaţional de 56 miliarde de yeni (433 milioane de dolari), depăşind estimările analiştilor, care se aşteptau la 38,3 miliarde de yeni.