De ce plăteşte asigurătorul un prabriz de 5.400 lei, dacă acesta este, de fapt, 1.500 lei

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Piaţa asigurărilor din România, o industrie puternic concentrată pe zona asigurărilor auto, se confruntă de mulţi ani cu o situaţie anormală privind valoarea unei piese sau reparaţia pentru o maşină. În timp ce asigurătorii plătesc chiar şi de trei ori preţul unei piese sau unei reparaţii, separat pentru un individ, fără asigurare Casco, reperaţia poate ajunge la o valoare de semnificativ mai mică.

Astfel, ajungem la un caz real al unui asigurat Omniasig, N.M. Persoana aceasta, care are un autoturism marca Ford Fiesta, a fost pus în situaţia de a-şi repara parbrizul pe asigurarea Casco emisă de Omniasig.

Deşi procesul s-a încheiat cu bine, la o reprezentanţă Ford, plata pe care asigurătorul a făcut-o pentru parbrizul înlocuit a fost în sumă de 5.400 lei, în condiţiile în care, la o căutare simplă pe internet, preţul unui parbriz pentru această maşină ajungea cel mult 1.500 lei, cu tot cu manoperă.

În mod normal ar trebui să plătească mai puţin un mare cumpărător, care are o colaborare cu unitatea respectivă sau reprezentanţa. Cât de normal este ca o companie de asigurări să plătească de 3 ori valoarea unei piese sau reparaţii, în timp ce pentru un individ, fără asigurare Casco, preţul este mult mai mic? De ce asigurătorii acceptă să efectueze plăţi exagerate?

ZF a cerut mai multe puncte de vedere din piaţă printre care, în această situaţia specifică, unitatea reparatoare avea un contract cu asigurătorul, prin care respecta condiţiile de lucru, avea furnizorii agreaţi de asigurător şi respectivele cerinţe agreate de cele două părţi.

„Preţul mare sau mic este foarte relativ. Un parbriz poate să coste 700 lei sau 6.000 lei. Sunt mulţi furnizori, fiecare are adaosul lui, ora lui de manoperă. Este normal ca într-un loc să coste 5.000 lei şi în alt loc să coste 1.000 lei“, au explicat surse din piaţa asigurărilor.

Pe de altă parte, sunt voci în piaţă care consideră că în acest caz, această tranzacţie poate conţine aspecte care ţin de un beneficiu mutual atâ al asigurătorului, câ şi al unităţii reparatoare. Cu toate că preţul este normal să fie diferit de la un loc la altul, companiile de asigurări susţin că rata daunei combinată la poliţa Casco este destul de mare.

În ceea ce priveşte motivul pentru care preţul ar putea fi mai mare la o despăgubire pe baza unei poliţe Casco, pentru o piesă sau reparaţie la o unitate parteneră a asigurătorului, de multe ori asigurătorii preferă să plătească o despăgubire mai mare pentru a facilita o reparaţie mai rapid sau pentru a satisface nevoia imediată a clientului pentru a nu-l pierde.

Astfel, chiar dacă compania de asigurări ajunge să plătească, în baza unei poliţe Casco, o reparaţie semnificativ mai mult decâ ar fi normal, acestea pot include în unele cazuri, timpul de aşteptare, beneficia în plus, toate care sunt în general agreate la început în contractul cu clientul.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts