La AutoReport.ro a venit al doilea model Dacia Sandero Stepway, cel dotat cu motor turbo pe benzină. Modelul vine cu îmbunătățiri, dar și cu transmisia Easy-R, ceea ce îl face o mașină foarte ușor de condus, mai ales în aglomerația din oraș. La acest test am lăsat deoparte aparatul foto, iar pozele sunt făcute cu Samsung Galaxy A9, cel mai bun aparat foto dintre smartphones.
Sandero Stepway a primit un design exterior evoluat și o identitate luminoasă inedită care le conferă un stil modern. Blocurile optice față și spate au fost redesenate. În partea frontală, luminile de zi, cu lămpi de tip LED, se compun din patru blocuri dreptunghiulare suprapuse pe verticală. În partea din spate, identitatea luminoasă este constituită dintr-un ansamblu de patru careuri. Modelul dispune o bară de protecție frontală redesenată care oferă un plus de modernitate, datorită grilei de admisie a aerului cu contur cromat. Designul barelor de protecție față și spate accentuează impresia de robustețe pe care o degajă vehiculele. Evoluția de design este mai marcantă în cazul noului Sandero Stepway. Partea frontală preia elementele de stil ale modelului Duster, într-o combinație care inspiră dinamism. Alura sportivă a vehiculului este subliniată de garda supraînălțată, de protecțiile de culoarea cromului satinat precum și de barele longitudinale de pavilion. La acestea se adaugă ornamentul cromat al eșapamentului.
La rândul ei, gama de jante de aluminiu, precum și capacele de roți sunt reînnoite (în funcție de țară și de model). Ornamentele Flexwheel conferă vehiculelor un stil și mai pronunțat.
La interior, Dacia propune o nouă ambianță, mai valorizantă, cu elemente de crom satinat la nivelul tabloului de bord (ornament central al volanului, aeratoare, cadrane de bord, planșa centrală), al mânerelor de portieră și a manetei schimbătorului de viteze.
Logo-ul mărcii figurează în centrul noului volan cu patru brațe, care integrează și comanda claxonului. Pe nivelele de finisare superioare volanul este îmbrăcat într-un material „Soft Feel” rezistent și plăcut la atingere.
Noul Sandero Stepway a primit scaune mai bine profilate dintr-un material textil cu cusături aparente. Per total, designul interior pare mai modern, dar materialele de pe bord au rămas la fel.
Sub capotă avem motorul turbo de 0,9 litri, în varianta de putere de 90 CP, cuplat la transmisia Easy-R cu 5 trepte. Cutia dispune de un sistem de acționare electromagnetic (pilotat de un calculator) care asigură debreierea, schimbarea vitezelor și acționarea ambreiajului în locul șoferului. Ea dispune de două moduri de funcționare, adaptate tuturor nevoilor: Drive sau Manual (Impulsional). În modul Drive, schimbarea treptelor de viteză este realizată de calculator, pe baza informațiilor referitoare la condițiile de rulare. Deși are puțin lag la schimbarea treptelor, nu trebuie să uităm că aceasta este cea mai ieftină cutie din categoria pilotatelor, dar și automatelor. În oraș am apreciat confortul acestei cutii și lipsa ambreiajului. Plecarea de pe loc se face pur și simplu mult mai ușor.
Sandero a rămas aceeași mașină robustă care absoarbe bine denivelările și este confortabilă chiar și pe drumuri mai accidentate.
În interior pot călători 5 persoane, iar Sandero Stepway este mașina cu portbagaj foarte mare în care poți să bagi aproape orice bagaj.
La nivelul dotărilor de siguranță, Sandero are tot ABS, ESP, dar și senzori de parcare. Încă în gama Dacia suntem încântați că am primit un sistem cruise-control care este destul de prompt.
Dacia Sandero Stepway facelift 0.9 TCe Easy R
0-100 km/h: 11 secunde
Viteza maximă: 168 km/h
Cilindree (cmc): 898
Putere (CP): 90 la 5.000 rpm
Cuplu maxim: 140 Nm la 2.250 rpm
L/l/î: 4.057 / 1.733 / 1.523
Masă proprie: 1.122 kg
Volum portbagaj (l): 500
Consum mediu: 6 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: pilotată, 5 trepte