Dacia prezintă toate detaliile noilor modele Logan, Sandero și Sandero Stepway

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Cu cea de-a treia generație a modelelor Logan, Sandero și Sandero Stepway, Dacia reînnoiește simultan trei din modelele sale emblematice. A treia generație a modelelor Dacia de succes propune un design nou, o platformă și echipamente noi

Noul Logan afișează un design cu linii fluide, datorat în mare măsură înclinării mai accentuate a parbrizului, dar și noilor proporții ale vehiculului (înălțime mai mică, lungime mai mare cu 3,6 cm, un ampatament mai lung, o consolă spate mai scurtă). Linia ușor descendentă a pavilionului, cu antena radio amplasată în partea din spate a acestuia, precum și efectul generat de îngustarea graduală a geamurilor laterale conferă vehiculului un aspect dinamic. O serie de elemente estetice ale Noului Logan se regăsesc și pe noile Sandero și Sandero Stepway, printre acestea figurând semnătura luminoasă în formă de Y, ecartul redus între roți și pasajele acestora, precum și noul design al mânerelor de uși.
Noul Sandero beneficiază de un aspect robust pus în evidență de flancurile bine marcate și de pasajele roților generos dimensionate. Personalitatea mașinii este completată de profilul cu linii fluide, ale cărui repere vizuale sunt reprezentate de parbrizul mai înclinat și de noua formă a pavilionului, aplecat ușor spre spate și a cărui înălțime este mai mică față de cea a modelului precedent. Deși garda la sol a rămas neschimbată, Noul Sandero pare mai puțin înalt, mai stabil și mai „așezat”, datorită ecartamentului ușor mărit și a roților bine dimensionate în raport cu pasajele acestora.
Noul Sandero Stepway este ușor de identificat datorită capotei specifice, cu bosaje proeminente precum și a ornamentelor cromate dispuse deasupra proiectoarelor de ceață. Denumirea modelului este vizibilă sub forma unei monograme amplasate în partea inferioară a calandrului. Barele față și spate integrează un scut de protecție a cărui culoare este impregnată în material, astfel încât aspectul său nu este afectat de micile zgârieturi.
Spiritul Dacia se regăsește și într-o serie de inovații utile precum barele de pavilion ale modelului Sandero Stepway, care se pot transforma în bare transversale. Un sistem ingenios și ușor de utilizat, care este disponibil opțional sau în echiparea de serie, în funcție de versiune.
Blocurile optice față și spate ale celor trei modele inaugurează noua semnătură luminoasă în formă de „Y” a mărcii Dacia. Datorită acesteia, ele beneficiază de o identitate puternică. Atât în față cât și în spate, blocurile optice sunt reunite de o nervură orizontală, care accentuează impresia de lățime mai mare a vehiculelor. Proiectoarele de tip LED, cu aprindere automată pe toate nivelele de echipare, oferă o mai bună vizibilitate pe timp de noapte.

O nouă experiență în interior
Interiorul face un mare salt înainte pe toate planurile. Cele trei modele dispun de o planșă de bord care oferă o ergonomie mai bună și beneficiază de materiale noi și de calitate. Ambianța generală este mai modernă iar gradul de confort înregistrează un net progres datorită noului profil al scaunelor și posibilităților de ajustare a poziției la volan. Dacia propune, totodată, un nou sistem Media Control care permite utilizarea radio-ului și a navigației direct pe smartphone-ul instalat într-un locaș aflat în partea superioară a planșei de bord. Acest sistem este completat pe versiunile superioare de sistemele Media Display și Media Nav, care dispun de un ecran specific pe consola centrală.

În plus, cele trei modele oferă avantajul deja recunoscut al automobilelor Dacia: un spațiu interior record pentru segmentul de gamă din care fac parte. Astfel, chiar dacă dimensiunile exterioare sunt practic neschimbate față de generația precedentă, spațiul interior, volumul portbagajului și numărul spațiilor de depozitare sunt în real progres.

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt disponibile cu trei sisteme multimedia: Media Control, Media Display și Media Nav.

În cazul sistemului Media Control, smartphone-ul poate fi așezat într-un locaș amplasat ingenios în partea superioară a planșei de bord. Situat astfel la îndemâna șoferului, smartphone-ul se poate transforma într-un sistem multimedia datorită noii aplicații gratuite Dacia Media Control și a unei conexiuni Bluetooth sau USB. Acest dispozitiv permite accesul ușor la radio, la fișierele muzicale, asigurând totodată preluarea și efectuarea apelurilor telefonice, ascultarea sau vizualizarea mesajelor, utilizarea aplicațiilor GPS și a multor alte funcții, precum recunoașterea vocală Siri sau Android. Pentru un plus de siguranță în timpul șofatului, comenzile radio sunt accesibile atât la volan cât și pe satelitul aflat în spatele volanului.
Atât radio-ul cât și ascultarea fișierelor muzicale cu ajutorul prizei USB sunt disponibile și în cazul în care la Media Control nu este conectat un smartphone.
Echipamentul cuprinde două difuzoare, o conexiune Bluetooth și USB, și ecranul digital TFT de 3,5” amplasat între cadranele de bord, pe care sunt afișate și informațiile aparatului de radio.

Odată cu sistemul Media Display și cele patru difuzoare ale sale, consola centrală găzduiește de acum un ecran tactil cu diagonala de 8”, așezat în poziție înaltă și ușor înclinat către șofer, oferind astfel o mai bună vizibilitate și ergonomie. Interfața intuitivă dispune de conectivitate Bluetooth și este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Android Auto și Apple CarPlay. O nouă comandă asigură accesul la reglajele anumitor sisteme de asistență.

În fine, odată cu Media Nav, sistemul multimedia dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul audio beneficiază în acest caz de 6 difuzoare.

Datorită platformei modulare CMF, Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway beneficiază de o structură ranforsată care oferă, alături de cele 6 airbag-uri disponibile în serie, un plus de siguranță. Noua arhitectură electronică permite instalarea unor noi sisteme de asistență la conducere, printre care frânarea activă de urgență – AEB (Active Emergency Brake) și apelul de urgență în caz de accident.

Pentru Dacia, modernitatea nu înseamnă o competiție pentru cât mai multe echipamente. Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway răspund în primul rând așteptărilor reale ale clienților.
Indiferent de nivelul de echipare, modelele dispun în serie de un suport pentru smartphone (amovibil în funcție de versiune), un ecran pentru calculatorul de bord și comenzi la volan ale regulatorului și limitatorului de viteză, precum și de senzor de lumină și aprindere automată a farurilor. Pentru confortul și siguranța sa, șoferul poate de acum să-și mențină ochii asupra șoselei și mâinile pe volan.

În funcție de piață și de versiune, sunt disponibile, fie în serie, fie opțional, următoarele echipamente : un sistem nou de climatizare cu afișaj digital, scaune față încălzite (începând din aprilie 2021), card mâini libere cu deschidere de la distanță a portbagajului, frână de parcare electrică, cameră de marșarier, senzori acustici față și spate pentru asistența la parcare și senzor de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz.

În fine, pentru prima oară la Dacia, o trapă de pavilion vitrată cu deschidere electrică va fi disponibilă în cursul anului 2021 pe Noul Sandero și pe Noul Sandero Stepway.

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway dispun de motorizări mai eficiente iar noua platformă modulară și profilul aerodinamic ameliorat asigură mai multă plăcere la volan în condițiile unui consum redus și al unor emisii scăzute. Gama de motoare cuprinde, alături de propulsoarele pe benzină, o versiune cu alimentare mixtă benzină/GPL (cunoscută sub denumirea ECO-G), soluție simplă, fiabilă și economică. În plus, este disponibilă noua cutie de viteze automată CVT.

Aceste motorizări respectă normele Euro 6D-Full care vor intra în vigoare la 1 Ianuarie 2021.
• SCe 65 (doar pe modelele Logan și Sandero, indisponibil pe Sandero Stepway) :
un motor de intrare în gamă în 3 cilindri cu capacitatea de 1,0 litri, atmosferic, cuplat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte.
• TCe 90 : motor în 3 cilindri, cu capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor. Propulsorul este disponibil în două versiuni: cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată CVT.
• TCe 100 ECO-G : un motor nou în gamă, având 3 cilindri, capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor și cu alimentare mixtă benzină/GPL, cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte.

DACIA ECO-G, SOLUȚIA DE ALIMENTARE MIXTĂ BENZINĂ – GPL
Dacia este singurul constructor auto care propune, sub emblema „ECO-G”, o soluție de alimentare mixtă benzină-GPL pe toată gama de vehicule de persoane. Integrarea în uzină a acestei tehnologii verificate este un gaj de siguranță și de fiabilitate. Durata garanției oferite, intervalele și costul operațiunilor de întreținere precum și capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzină (rezervorul GPL fiind amplasat în locul roții de rezervă). În condiții de rulare pe GPL, Noul Sandero echipat cu motorul TCe 100 ECO-G emite în medie cu 11% mai puțin CO2 (în comparație cu o motorizare pe benzină echivalentă). În plus, versiunea ECO-G oferă o autonomie de peste 1 300 km datorită celor 2 rezervoare: 50 litri pentru cel de GPL (echivalent cu 40 litri de conținut util întrucât umplerea este limitată la 80% din motive de siguranță), cu 8 litri mai mult față de generația precedentă Sandero GPL, și 50 litri de benzină.
Această soluție asigură așadar o mare autonomie și un nivel redus al emisiilor de CO2 în condițiile unui comportament rutier agreabil.

În funcție de piață, motorizarea mixtă benzină/GPL beneficiază de stimulente fiscale sau de avantaje precum prețul scăzut al carburantului GPL, este scutită de la plata taxelor de poluare sau nu este supusă restricțiilor de circulație aplicabile altor motorizări.

CUTIA DE VITEZE AUTOMATĂ CVT
Noua cutie de viteze automată CVT – acronimul pentru Transmisie Variabilă Continuă « Continuously Variable Transmission » asigură o schimbare foarte fluentă a treptelor de viteză și o bună reactivitate (transpusă într-o accelerație promptă la nevoie). Înlocuind cutia Easy’R, această cutie, oferită în combinație cu motorul TCe 90, asigură un consum redus (datorită greutății mai mici și a unei mai bune gestiuni a regimului de funcționare a motorului) și emisii scăzute de CO2 (-11% pe Noul Logan și Noul Sandero, -4% pe Noul Sandero Stepway).

STOP&START
Sistemul Stop&Start este disponibil pe motorizările TCe 100 ECO-G, TCe 90 și SCe 65. Oprirea motorului la staționare (cu piciorul pe pedala de frână în cazul versiunii cu cutie automată și cu maneta schimbătorului de viteze la punctul mort în cazul cutiei de viteze manuale) permite eliminarea vibrațiilor, a zgomotului și a emisiilor poluante. Repornirea motorului are loc aproape instantaneu. Sistemul Stop&Start poate fi dezactivat manual cu ajutorul unui buton amplasat în centrul planșei de bord.

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway reprezintă, mai mult decât oricând, cea mai avantajoasă opțiune de achiziție a unui autoturism nou din punctul de vedere al raportului prestații/preț de pe piață.

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate în serie cu sistem de aprindere automată a farurilor și, în funcție de nivelul de echipare, cu acționare automată a ștergătoarelor de parbriz. Pentru o mai bună vizibilitate, farurile beneficiază de tehnologia LED : fluxul de lumină acoperă o distanță de 110 metri și o lățime de 24 metri, cu 37%, respectiv cu 9% mai mult față de becurile halogen care echipau generația anterioară de modele Dacia.
Sistemele de Asistență la Conducere
Alături de limitatorul de viteză și de sistemul ESP de ultimă generație (ambele disponibile în serie), precum și de regulatorul de viteză cu comandă la volan (în funcție de nivelul de echipare), Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway dispun de sisteme de asistență la conducere de ultimă generație:
• Frânare automată de urgență: activ la viteze cuprinse între 7 și 170 km/h, sistemul detectează, datorită radarului frontal, distanța față de vehiculul aflat în față (atât la staționare, cât și în deplasare). În cazul în care este detectat un risc de coliziune, sistemul alertează șoferul atât vizual cât și acustic înainte de a:

– amplifica performanța sistemului de frânare dacă șoferul frânează dar riscul rămâne prezent,
– acționa automat frânele dacă șoferul nu apasă pedala.

• Senzor de unghi mort: activ la viteze între 30km/h și 140 km/h, acesta alertează șoferul asupra unei posibile ciocniri cu un alt vehicul aflat lateral sau în spate în timpul manevrelor de schimbare a benzii de rulare. Patru senzori cu ultrasunete (2 amplasați în spatele vehiculului și 2 lateral) detectează obiectele aflate în mișcare în zona de unghi mort. În cazul în care este detectat un pericol, un avertizor LED se aprinde în oglinda retrovizoare laterală de pe partea corespunzătoare.

• Asistență la parcare: acest sistem, care cuprinde 4 senzori în partea frontală și alți 4 în partea din spate, o cameră video situată în spate și linii de ghidare dinamice, permite efectuarea cu ușurință a manevrelor datorită avertizoarelor sonore și vizuale.

• Asistență la plecarea din rampă: acest dispozitiv menține vehiculul pe loc timp de două secunde la pornirea de pe loc din rampă, permițând șoferului să ridice fără riscuri piciorul de pe pedala de frână înainte de a acționa accelerația.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts