Dacia Duster – future bestseller

Da mai departe!

Dacia Duster a ajuns la o nouă generație. SUV-ul românesc este mașina care este produsă în România în cel mai mare volum, iar acum a venit la testele AutoReport.ro în noua formă.

Designul a fost modificat substanțial. Liniile orizontale care marchează atât partea frontală cât și cea din spate a vehiculului accentuează impresia de lățime și de stabilitate a mașinii.
Noile bare de pavilion, scutul frontal și elementul de protecție al barei din spate beneficiază de un design care consolidează aspectul robust al Noului Duster. Tot parte din noua identitate pe care o vor avea toate modelele Dacia, este și semnătura luminoasă în formă de L a luminilor de zi de tip LED. Blocurile optice spate au o formă ușor pătrată și sunt foarte moderne.
Sub capotă regăsim motorul diesel 1,5 dCi care produce o putere de 110 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Aceasta este precisă, dar este tot scurt etajată. Cuplul maxim oferit destul de jos, face ca această mașină să nu ducă lipsă de putere nici pe trasee offroad. Sistemul 4×4 este prezent și el pe mașina de test.
Noul Duster are un comportament dinamic mai bun decât precedenta generație și o direcție mai bună. Mașina a fost insonorizată mai bine, iar suspensiile sunt mai confortabile și, în același timp, fac ca Duster să stea mai bine în viraje.
Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil. Dispunerea parbrizului cu 10 centimetri mai în față conferă o senzație de spațiu mărit la interior. O atenție deosebită a fost acordată înbunătățirii designului și materialelor. Sistemul MediaNav este poziționat mai bine față de șofer, ergonomia fiind per total mai bună.
Volumul spațiilor de depozitare de la interior sporește cu 5,8 l, ajungând în total la 28,6 l. Printre spațiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 2,7 l.
În interior au loc 5 persoane cu tot cu bagajele, ceea ce îl face pe Duster următorul vehicul multifuncțional și de familie pe care vrem să îl achiziționăm.
Noul Duster propune totodată o serie de echipamente inedite în gama Dacia, așteptate de clienți: sistem « multiview camera », senzor de depășire în unghiul mort și aribag-uri de tip cortină. Sistemul de control la coborâre (Hill Descent Control), completat de sistemul de asistență la demarajul în rampă (Hill Start Assist) facilitează conducerea în teren accidentat.
Pentru adepții traseelor offroad, ecranul de informații 4×4 afișează o busolă și indică în timp real înclinarea vehiculului.

Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 Prestige
0-100 km/h: 12,4 sec
Viteza maximă: 169 km/h
L/l/î:4.341/1.804/1.693
Masă proprie:1.320 kg
Portbagaj: 467 litri
Cilindree (cmc): 1.461
Putere (CP): 110 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 260 la 1.750 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte


Related posts