Dacia C-Neo: fratele compact al lui Bigster va avea o formă de SUV-Coupe sau fastback

Da mai departe!

Secretele viitorului model compact Dacia C-Neo au fost dezvăluite de Carscoops.com. Modelul viitor va fi bazat pe aceeași platformă ca și SUV-ul Dacia Bigster din 2025 și va oferi clienților posibilitatea de a alege între două stiluri diferite de caroserie.

Dacia cu siguranță a fost o poveste de succes în cadrul Grupului Renault, cunoscută pentru abordarea sa rentabilă. Era doar o chestiune de timp până când marca românească și-a extins gama în segmente mai mainstream. După SUV-urile Duster și Bigster, Dacia dezvoltă în prezent două modele noi de dimensiuni compacte: un crossover wagon și un sedan în stil fastback, ambele urmând să debuteze în 2026.

În timp ce informațiile detaliate despre noile modele Dacia sunt încă limitate, am adunat toate informațiile disponibile și am creat chiar și reprezentări speculare ale viitorului crossover wagon. Acest lucru ar trebui să vă ofere o privire asupra a ceea ce să vă așteptați de la aceste adăugiri la gama Dacia.

Noul proiect, cunoscut sub numele de Dacia C-Neo, își propune să umple un gol pe piața auto. Multe mărci auto de masă au întrerupt fie hatchback-urile și sedanurile tradiționale cu motoare cu ardere internă (ICE), fie s-au angajat să treacă complet la modele electrice în acest segment. Acest lucru a creat un vid pe piață pentru modele ICE accesibile. Dacia intră în scenă pentru a profita de această oportunitate, oferind un vehicul cu un interior spațios, caracteristici aventuroase și un preț competitiv. Gândiți-vă la asta ca la răspunsul românesc la Skoda Octavia, extrem de reușit, care este disponibil atât în versiunea hatchback cu trei compartimente, cât și în varianta combi (wagon).

După cum se arată în reprezentările noastre grafice, se prevede că Dacia C-Neo va adopta noul limbaj de design introdus de SUV-urile Duster și Bigster. Este probabil să includă luminile LED subțiri, suprafețe elegante și elemente de design întâlnite în mod obișnuit la vehiculele de tip crossover, conferind o senzație de aventură. În plus față de varianta cu siluetă de wagon prezentată, va exista și o versiune mai elegantă de tip fastback, care combină confortul a cinci uși cu o siluetă cu trei compartimente.

Se estimează că C-Neo va măsura în jur de 4.600 mm (181 de inci) în lungime, rezultând o cabină spațioasă. Pentru referință, crossover-ul wagon Dacia Jogger are o lungime de 4.547 mm (179 de inci) și este deja oferit cu o configurație de șapte locuri. Este posibil ca bordul și majoritatea comenzilor să fie partajate cu SUV-urile Duster și Bigster, permițându-i Daciei să economisească la cheltuielile de cercetare și dezvoltare. În plus, gama extinsă de accesorii a Daciei îl va face o alegere ideală pentru camping și diverse activități în aer liber.

Mai multe variante de propulsie

În ceea ce privește platformele de fabricație, întreaga gamă Dacia este construită pe arhitectura CMF-B a Grupului Renault, oferind beneficii de economisire a costurilor atât în producție, cât și în dezvoltare. Modelele C-Neo nu vor face excepție, împărțindu-și fundamentele cu Bigster, viitorul SUV de vârf al Daciei.

Opțiunile de propulsie se așteaptă să includă variante mild-hybrid, bi-fuel (gaz/GPL) și hibride, cu posibilitatea unui plug-in hybrid în viitor. Un candidat puternic pentru modelele compacte este motorul turbo de 1,2 litri cu trei cilindri pe benzină al Renault, echipat cu un sistem mild-hybrid de 48 V, care produce 128 CP (96 kW / 130 CP). Acest motor este în prezent utilizat în Dacia Duster, fiind disponibil în versiunile cu tracțiune față și integrală. În ceea ce privește hibridul complet, există zvonuri despre un nou motor de 1,8 litri care ar putea fi introdus în Bigster în 2025 ca o evoluție a motorului electrificat de 1,6 litri Hybrid 140 prezent în Jogger și Duster.

O propunere de valoare

Deși proiectul C-Neo încă nu a fost anunțat oficial, Denis Le Vot, CEO al Daciei, a confirmat că două modele noi urmează să fie lansate în 2026. Având în vedere strategia de prețuri a Daciei, se preconizează că modelul C-Neo va avea cel mai probabil un preț mai mic decât competitorii de dimensiuni similare, precum VW Golf, Peugeot 308, Opel Astra și Toyota Corolla. În același timp, se așteaptă să acopere decalajul dintre Duster și Bigster în gama Dacia, atât în ceea ce privește spațiul interior, cât și prețul.

Anticipăm că oficialii Dacia vor furniza mai multe detalii despre aceste modele de dimensiuni compacte înainte ca fotografiile noastre de spionaj să descopere prototipuri camuflate în lunile următoare.

Related posts