Suzuki Swift Hybrid – Citadina hibridă

Da mai departe!

Suzuki Swift și-a făcut deja un nume în Europa ca o mașină de oraș destul de populară, noi am testat în București noua versiune hibridă și putem spune că este una dintre cele mai economice citadine.


Designul actual este concept în Japonia și vine ca o dezvoltare a designului primei generații a modelului de clasă B. Numele Swift a apărut prima dată în 1985, dar ca nume de export al unui model japonez. Generația actuală este destul de masivă și rotunjită, dar fără a rezulta o masă proprie destul de mare.
Printre elementele de design care au suferit transformări se numără liniile bine conturate, montanţii A ascunşi şi farurile faţă – spate verticale. Caroseria este mai scurtă, mai joasă şi mai lată, în timp ce grila frontală largă este agresivă.
Impresia de centru de greutate coborât este întreţinută şi de montanţii ascunşi care creează impresia unui plafon plutitor. Mânerele portierelor spate, plasate în montanţi, adaugă stil şi un aer sportiv modelului, în timp ce blocurile optice spate dotate cu LED îi conferă un aspect high-tech.
Principalul avantaj al acestui model este spațiul, aproape de clasa compactă, interiorul mașinii oferă destul confort, dar și spații de stocare suficiente.
Planşa de bord de mari dimensiuni accentuează senzaţia de rapiditate şi eficienţă, în timp ce accentele curajoase şi sofisticate de alb şi crom satinat din habitaclu completează nuanţele generale de negru pentru a crea un spaţiu interior puternic contrastant. Ceasurile de bord au fie o culoare, fie sunt monochrome, cu un LCD în centru, cu un ceas de temperatură a apei langa unul dintre cele doua indicatoare principale şi un ceas pentru nivelul combustibilului în interiorul celeilalte sau a unui segment de afişare. Instrumentarul de bord este înlocuit de un panou digital de 4,2 inch, iar pe consola centrală întâlnim sistemul infotaiment cu ecran tactil de 7 inch.
Sub capotă modelul testat are un propulsor BoosterJet de 1,4 liltri cu patru cilindri. Alături de acesta, japonezii au implementat o tehnologie mild hybrid. Pe fișa tehnică, nu impresionează cifrele, dar ajuns la volan, am descoperit că cei 129 CP ai sistemului sunt livrați prompt, mașina creând o impresie sportivă la mersul în oraș fiind mică, ușoară și ușor de manevrat.
Masa proprie de puțin peste o tonă ajută autoturismul să se simtă foarte agil. Suspensia ușor dură contribuie și ea la senzațiile sportive, în timp ce direcția rapidă și precisă te ajută să eviți orice situație periculoasă fără prea mult efort.
Modelul de test vine în standard cu sistem de acces și pornire fără cheie, cruise control adaptiv, sistem de frânare automată cu detecție a obstacolelor, cameră pentru marșarier, unitate media cu navigație și suport Android Auto și Apple CarPlay, climatizare automată, scaune încălzite, faruri și stopuri cu tehnologie LED, dar și multe alte sisteme moderne.

Suzuki Swift 1.4 BoosterJet Hybrid
0-100 km/h: 9,1 sec
Viteza maximă: 210 km/h
L/l/î:3.845/1.735/1.520
Masă proprie: 1.025 kg
Volum portbagaj: 265 litri
Cilindree (cmc): 1.373
Putere (CP): 129 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 135 la 2.000 rpm
Putere motor electric: 14 CP
Cuplu motor electric: 53 Nm
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Related posts