Marca Dacia a comercializat 512.055 de mașini în Europa în primele 11 luni din 2023, cu 19,8% mai multe decât în perioada similară din 2022, conform LifeNews.ro.
Raportul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) cu privire la înmatriculările de autoturisme din perioada ianuarie – noiembrie 2023 arată că piața s-a majorat față de primele 11 luni din 2022 cu 15,6% până la 11.799.842 de unități.
Acest total, aferent statelor Uniunii Europene, Marii Britanii și țărilor EFTA, a fost atins după ce, în noiembrie, au fost înmatriculate în aceeași arie geografică, 1.075.756 autoturisme, valoare corespunzătoare unei creșteri cu 6%.
În ciuda încetinirii evidente a ritmului de creștere, piața europeană a avut un puternic suport de la state precum Belgia (+32%), Croația (+31%), Bulgaria (+30,1%), Cipru (+29%) sau Portugalia (+28,6%).
În același timp, cele mai mici creșteri din 2023 au avut loc în Suedia (+3,1%), Slovenia (+5,3%) și Islanda (+5,7%), iar Norvegia (-14,9%) și Ungaria au înregistrat chiar scăderi față de primele 11 luni din 2022.
România, cu 133.238 de mașini noi înmatriculate în perioada ianuarie – noiembrie 2023, a raportat o creștere cu 14% a înmatriculărilor la nivelul întregului interval. Ca și în restul Europei și în România se observă o încetinire puternică a creșterii, în noiembrie acest indicator fiind de doar 0,5%.
În privința mărcii Dacia, parte a grupului Renault, raportul ACEA arată o creștere cu 19,8% pentru primele 11 luni ale lui 2023, până la 512.055 unități. Înregistrat în statele UE, EFTA și Marea Britanie, acest rezultat plasează marca românească pe poziția a zecea în clasamentul general, după Renault, Peugeot sau Kia, dar înaintea Hyundai Ford și Opel.