Cupra de la VW ar putea fi „distrusă” de tarifele UE, avertizează CEO-ul companie, Wayne Griffiths. Tavascan-ul fabricat în China a fost lovit de un tarif suplimentar de 21,3%, pe lângă cel existent de 10%.
Șeful Cupra, Wayne Griffiths, avertizează că brandul ar putea fi „distrus” de noile tarife ale Uniunii Europene pentru vehiculele electrice importate din China. El a subliniat, de asemenea, că dacă brandul deținut de Grupul VW nu reușește să-și atingă obiectivele de vânzări în aceste noi condiții, compania ar putea fi forțată să reducă producția și să ia decizii dificile, inclusiv concedieri de angajați.
Cupra, o subsidiară a Seat din cadrul Grupului VW, a crescut rapid de când a devenit un brand propriu în 2018, vânzând peste 246.000 de vehicule anul trecut. Deși majoritatea modelelor sale sunt construite în Europa, noul Tavascan va fi produs în China și acum se confruntă cu un tarif considerabil de 21,3%, pe lângă cel existent de 10%.
Griffiths spune că brandul a făcut investiții semnificative în fabrica Anhui a Volkswagen din China pentru a construi Tavascan, iar mutarea producției în altă parte nu este posibilă. De asemenea, el afirmă că creșterea prețului SUV-ului electric elegant nu este fezabilă, iar nerealizarea vânzărilor prognozate ar putea însemna că Cupra nu va respecta țintele de reducere a emisiilor de dioxid de carbon în UE anul viitor, ceea ce ar deschide calea pentru amenzi grele.
„Aceasta pune în pericol întreaga viitoare stabilitate financiară a companiei”, a spus Griffiths în timpul unui eveniment recent la Barcelona. „Intenția a fost să se protejeze industria auto europeană, dar pentru noi are efectul opus. Nu suntem un brand chinezesc care încearcă să inunde piața europeană. Mașinile noastre nu sunt destinate maselor. Mașina nu este un produs subvenționat. Suntem un alt tip de jucător.”
Inițial, Cupra a fost lovită de o taxă suplimentară de import de 38,1%, dar aceasta a fost redusă recent la 21,3%. Cu toate acestea, aceasta rămâne mult mai mare decât cea aplicată Tesla, care a reușit să convingă autoritățile europene să reducă taxa pentru vehiculele sale electrice fabricate în China la 9%. The Telegraph raportează că și Cupra va putea solicita o taxă negociată, dar o revizuire ar putea dura până la nouă luni.
Tavascan a fost proiectat și dezvoltat în Spania și împărtășește componente cu VW ID.UNYX. Acesta folosește platforma familiară MEB și vine standard cu un acumulator de 77 kWh, oferindu-i o autonomie de până la 550 km conform ciclului WLTP.