Autovehiculele electrice au reprezentat 8% din vânzările de autoturisme în Europa în prima jumătate a acestui an, ceea ce le pune în poziţia de a-şi tripla cota de piaţă în acest an comparativ cu anul precedent, arată o analiză realizat de ONG-ul Transport & Environment, preluată de Reuters.
În timp ce, la nivel general, vânzările de autoturisme s-au prăbuşi din cauza pandemiei de coronavirus, vânzările de automobile electrice, categorie în care ONG-ul Transport & Environment a inclus atât modelele pe bază de baterie cât şi cele hibride, au crescut. Pe ansamblul acestui an, vânzările de automobile electrice ar urma să se dubleze, până la un milion de unităţi pentru a ajunge la 1,8 milioane în 2021.
Transport & Environment a pus această creştere pe seama noilor standarde de emisii, mai dure, care au intrat în vigoare în acest an în Uniunea Europeană, precum şi a stimulentelor acordate la achiziţionarea de automobile electrice în Germania şi Franţa.
ONG-ul se aşteaptă ca producătorii auto să îşi atingă standardele de emisii poluante în 2020 graţie creşterii vânzărilor de vânzările de automobile electrice, a căror cotă de piaţă se va tripla în 2020 până la 10% din vânzările totale de autoturisme în Spaţiul Economic European.
„Acest lucru se datorează standardelor UE privind emisiile dar şi graţie numeroaselor investiţii făcute anul trecut de constructorii auto”, a declarat Julia Poliscanova, unul din autorii raportului.
Noile norme UE care au intrat în vigoare în acest an obligă producătorii să reducă emisiile medii ale tuturor autoturismelor pe care le vând în Spaţiul Economic European până la 95 grame de CO2 per kilometru, în caz contrar riscând să fie amendate. În consecinţă, producătorii auto au accelerat dezvoltarea de noi electrice în timp ce o serie de ţări precum Franţa, Italia şi Germania au extins facilităţile oferite consumatorilor care achiziţionează un automobil electric.
ONG-ul Transport & Environment a îndemnat Uniunea Europeană să stabilească noi obiective mai ambiţioase în ceea ce priveşte emisiile pentru a se asigura că autovehiculele electrice continuă să devanseze modelele poluante.