Chery Auto va începe să vândă mașini marca Omoda și Jaecoo în Italia, în trimestrul al treilea, a declarat directorul său din această țară, care va deveni a doua piață europeană a grupului chinez.
Până la sfârșitul anului 2025, Chery plănuiește trei modele SUV fiecare din mărcile Omoda și Jaecoo, cu un mix de tipuri de combustibil pentru a servi diferite părți ale Europei.
Chery este unul dintre câțiva producători de automobile chinezi care aduc vehicule mai ieftine, în mare parte electrice, în Europa, potrivit News.ro.
Compania a început să vândă mașini în Spania la începutul acestui an și va începe vânzările în Marea Britanie și Polonia înainte de sfârșitul anului 2024, urmând să intre ulterior și pe alte piețe europene majore, a declarat managerul de țară italian al Chery, Allen Jean, în timpul unei prezentări la Milano.
Tensiunile comerciale sunt mari între China și Uniunea Europeană, care investighează dacă producătorii chinezi de vehicule electrice beneficiază de subvenții guvernamentale nedrepte.
Chery se gândește, de asemenea, să construiască o fabrică de asamblare în Europa și a purtat discuții cu guvernul Italiei despre investiții în țară, au declarat surse pentru Reuters, adăugând că alte opțiuni pentru producătorul de automobile chinez includ Spania.
Compania intenționează să înceapă vânzările în Italia cu versiuni pe benzină ale crossover-ului Omoda 5 și SUV-ului mai mare Jaecoo 7, urmate de un Omoda 5 complet electric și o versiune hibridă plug-in a Jaecoo 7 până la sfârșitul anului 2024.
Chery nu a dezvăluit prețurile, dar prețul Omoda 5 pe benzină începe de la 29.900 de euro (32.400 de dolari) în Spania.
La fel ca rivalul chinez BYD, Chery va folosi o rețea de dealeri locali consacrați, despre care Jean a spus că îi va oferi acces imediat la o rețea extinsă de vânzări și va da credibilitate noilor sale mărci. ”Înființarea unui serviciu after-market eficient va fi, de asemenea, o prioritate”, a spus Jean, adăugând că Chery este în discuții pentru spațiu dedicat cu 40 de dealeri italieni, care ar trebui să ajungă la aproximativ 60 până la sfârșitul lui 2024.