Ce mașină electrică recuperează mai multă energie la frânare

Da mai departe!

ADAC a testat 3 mașini în condiții reale, dar și câteva în condiții de laborator pentru a afla care este cea mai eficientă energetic mașină la capitolul frânare și care recuprează cea mai multă energie în acest proces.

ADAC din Germania a testat trei vehicule electrice diferite care reprezintă segmentele bugetar, mediu și de lux ale pieței vehiculelor electrice și a constatat că, în timp ce cel mai bun poate recupera până la 50% din energia generată în timpul frânării, unele vehicule electrice utilizează doar 35%.

BMW i7 a obținut cele mai bune rezultate în acest caz, recuperând 26,27 kWh pe porțiunea descendentă a traseului montan bavarez, în timp ce Dacia Spring, accesibilă și populară, a obținut ultimul loc, captând doar 7,05 kWh de energie. SUV-ul Tesla Model Y nu a fost departe, cu un rating de recuperare de 40%, reușind să utilizeze 17,6 kWh.

Performanța câștigătoare a BMW-ului nu se datorează doar tehnologiei superioare a motorului pe care te-ai aștepta ca o mașină care costă de cinci ori mai mult decât Dacia să o aibă – incredibil, rata maximă de recuperare a BMW-ului în coborâre de 55 kW este mai mare decât poate prelua Dacia de la o stație de încărcare. De asemenea, este rezultatul faptului că este mult mai greu, ceea ce înseamnă că generează mai multă energie în timpul frânării.

Spring a cântărit doar 1.180 kg (2.600 lbs) în calculele ADAC, dovedind că vehiculele electrice nu trebuie să fie grele, în timp ce Tesla cântărea 2.186 kg (4.820 lbs), dovedind că, de obicei, sunt, iar BMW a ajuns la impresionanta greutate de 2.830 kg (6.240 lbs).

Desigur, aceasta nu este întreaga poveste a eficienței. Greutatea modestă a Spring-ului a însemnat că a consumat cea mai mică cantitate de energie urcând dealul, în timp ce BMW-ul a consumat cel mai mult. Combinând energia totală consumată atât în secțiunile de urcare, cât și în cele de coborâre ale traseului de testare, Dacia a obținut un consum de 9,65 kWh/100 km (62 mile), Tesla 15,57 kWh/100 km și BMW 16,54 kWh/100 km.

Coborârile și urcările extreme experimentate în acel test montan nu reflectă tipul de conducere la care sunt supuse majoritatea vehiculelor electrice, așa că ADAC a efectuat și teste de laborator pe 19 mașini electrice diferite pentru a vedea cum s-au descurcat în condițiile WLTP. Studiul a arătat că vehiculele electrice recuperează în medie 22% din energia generată în timpul frânării în acest scenariu pe teren plan, dar din nou au existat diferențe semnificative între mașini. Nio ET7 a obținut cel mai bun rezultat, recuperând 31% din energia sa, în timp ce Dacia Spring a recuperat doar 9%.

Valori de Recuperare a Energiei în Condiții WLTP
Mașină / Energie recuperată
Audi Q4 e-tron 50 23%
BMW i4 eDrive35 24%
BYD Atto 3 21%
Cupra Born 16%
Dacia Spring 9%
Hyundai Ioniq 5 22%
Hyundai Ioniq 6 29%
MG 4 Comfort 22%
MG 5 Long Range 19%
Nio ET7 31%
Nissan Ariya 21%
Ora Funky Cat 18%
Renault Kangoo 20%
Renault Megane E-Tech 22%
Smart #3 21%
Tesla Model 3 23%
Tesla Model S 24%
VW ID.5 26%
XPeng G9 Long Range 24%

Related posts