Modelele BYD Atto 3, Dolphin și Seal vor fi mai ieftine pe piața din Europa, după ce constructorul chinez a decis să reducă prețurile mașinilor vândute pe această piață. Reducerea este una definitivă, fiind aplicată prețurilor de listă.
BYD intră în jocul reducerilor de prețuri pe piața din Europa, un joc început de Tesla în urmă cu un an și continuat apoi, rând pe rând, de celelalte companii care vând automobile electrice. Scăderea cererii și eliminarea subvențiilor de stat pe mai multe piețe din Europa a condus inevitabil la reduceri de prețuri nu doar la Tesla, ci și la VW sau Renault, însă chinezii de la BYD reacționează și ei foarte repede.
Compania chineză a modificat prețurile de listă pe toate piețele europene pe care este prezentă, astfel că atât Atto 3, SUV-ul cu cele mai mari vânzări din gama companiei, cât și celelalte două modele, Dolphin și Seal, au acum prețuri mai mici cu până la 15%.
SUV-ul Atto 3, o mașină care s-a lansat în Europa cu un preț de 42.000 de euro, va costa începând din această lună 38.000 de euro, adică cu 15% mai puțin, după cum afișează toate site-urile naționale din Europa ale mărcii, și chiar cu 1000 de euro mai puțin în Ungaria, unde compania chineză a anunțat că va construi prima fabrică europeană. Prețul este cel al versiunii Confort, pentru că versiunea Design va fi cu 2.000 de euro mai scumpă, adică 40.000 de euro, dar redusă de asemenea cu 15%.
Și modelele Dolphin și Seal vor fi reduse cu 8 procente și, respectiv, 5 procente, asta însemnând că micul Dolphin va putea fi comandat cu 33.000 de euro, iar limuzina Seal, cu 51.000 de euro.
BYD a încheiat anul 2023 cu performanțe de vânzări de excepție, reușind să depășească pentru prima dată Tesla, în trimestrul patru al anului, pe segmentul de mașini electrice. În același timp, vânzările totale ale mărcii au depășit 3 milioane de automobile, un rezultat care trimite constructorul chinez în topul celor mai vândute 10 mărci auto ale lumii.
În Europa, vânzările BYD nu au fost deocamdată spectaculoase, având un volum total de circa 13.000 de autoturisme vândute până la finalul anului, din care peste 11.000 au fost Atto 3, cel mai popular dintre modelele mărcii.