BMW Seria 8 – Viva la gasolina!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Cel mai spectaculos model din gama BMW – coupeul Seria 8 a revenit de la Automobile Bavaria la testele AutoReport.ro într-o formă mai pe placul nostru: cu motor pe benzină și tracțiune spate. 


BMW Seria 8 este vârful de gamă al coupeurilor sport bavareze. Designul exterior al BMW Seria 8 Coupé îmbină emoţia sportivă cu o eleganţă rafinată, specifică unui model din segmentul de lux. Aura sa unică este rezultatul unui nou limbaj de design care se concentrează pe claritate, modernitate şi aduce un plus de emoţie. Suprafeţele ample sunt structurate prin utilizarea unor linii de caracter clare, minimaliste. Designul coborât al automobilului, silueta alungită şi linie a acoperişului ce curge elegant spre spatele cu contururi „double bubble” distinctive, ampatamentul lung şi ecartamentul lat sunt elementele definitorii ale proporţiilor BMW Seria 8 Coupé .
Grilă BMW coborâtă are formă hexagonală, cu elemente încadrate de un contur dintr-o singură piesă. Farurile cu tehnologie LED standard sunt cele mai înguste faruri folosite vreodată la un model BMW. BMW Laserlight cu iluminare variabilă a drumului şi Selective Beam (fază lungă activă) sunt disponibile opţional.
În timp ce suprafeţele se curbează spre interior în partea extremă a roţilor faţă, ele revin puternic spre exterior în vecinătatea roţilor spate. Acest lucru se combină cu un habitaclu atractiv pentru a crea o linie a umerilor musculoasă. În spate, interacţiunea liniilor orizontale şi diagonale accentuează lăţimea şi centrul de greutate coborât. Stopurile LED se adaugă la acest efect prin extinderea adâncă în flancuri.
Un şasiu aproape complet etanş, controlul activ al clapetelor de aer şi pachetul Air Curtains – Air Breathers contribuie la reducerea rezistenţei aerodinamice a noului BMW Seria 8 Coupé. Bazele înguste ale oglinzilor exterioare contribuie şi ele la fluidizarea debitului de aer. Acoperişul noului BMW Seria 8 Coupé prezintă un decupaj central care reaminteşte de stilul „double bubble” al maşinilor de curse clasice.
Această conturare distinctivă se regăseşte şi pe acoperişul opţional din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), este disponibilă pentru prima dată pe un model de serie al mărcii BMW şi reduce şi mai mult centrul de greutate al automobilului. Barele prizelor de aer, capacele oglinzilor exterioare, spoilerul spate şi difuzorul spate al pachetului Carbon opţional sunt de asemenea realizate din CFRP.
Limbajul modern şi minimalist al designului exterior este continuat şi în interiorul noului BMW Seria 8 Coupé, creând o ambianţă relaxantă şi luxoasă. În acelaşi timp, toate liniile sunt orientate către înainte, direcţionând automat privirea spre faţă şi punând accentul pe condusul sportiv. Nou dezvoltate, scaunele sport sunt tapiţate standard cu piele Vernasca. Decoraţiunile integrale cu piele în zona uşilor şi panoul de instrumente sunt şi ele standard. Datorită poziţiei joase a scaunelor din spate, a fost posibilă proiectarea tetierelor ca parte integrantă a spătarului. Spătarul din spate poate fi divizat standard în raport 50:50 şi rabatat pentru a creşte capacitatea portbagajului de 420 de litri. Caracterul luxos al noului BMW Seria 8 Coupé poate fi îmbunătăţit şi de o serie de accesorii opţionale de cea mai bună calitate. Gama include BMW Display Key, încărcare wireless pentru telefoanele mobile, scaune cu climatizare, sistemul de sunet Bowers & Wilkins Diamond Surround, precum şi aplicaţii de sticlă pentru schimbător, butonul iDrive şi o serie de butoane. În plus, există o gamă de opţiuni BMW Individual specifice modelului. Prin includerea conceptului de afişare şi control BMW Operating System 7.0, disponibil standard pentru noul BMW Seria 8 Coupé, conducătorului i se asigură informaţiile corecte la momentul potrivit. Pentru a permite interacţiunea multimodală, conducătorul poate alege să utilizeze butoanele de pe volan, controlerul iDrive, afişajul tactil, controlul vocal sau controlul BMW prin gesturi. BMW Live Cockpit Professional este disponibil standard şi cuprinde un panoul de instrument complet digital, cu un afişaj de 12,3 ţoli (31,24 cm), în centrul căruia, de exemplu, poate fi afişată o anumită secţiune a hărţii de navigaţie. Disponibil în versiune îmbunătăţită, BMW Head-Up Display se regăseşte pe lista echipamente disponibile standard şi oferă zonă de proiecţie mai mare, conţinut nou şi grafică optimizată, un mod de afişare sport şi unul compact.
Asistentul personal de mobilitate BMW Connected este disponibil pentru o conectivitate perfectă între automobil şi dispozitivele digitale.
BMW 840i Coupé are sub capotă un motor pe benzină care are acum, 6 cilindri în linie. Propulsorul de 3,0 litrioferă o putere maximă de 340 CP şi un cuplu de vârf de 500 Nm, disponibil încă de la 1.600 rpm.
Motorul transferă puterea prin intermediul unei versiuni îmbunătăţite a transmisiei Steptronic Sport cu opt trepte, cu rapoarte schimbate pentru acceleraţii puternice în treptele mici şi eficienţă în treptele superioare. Clapetele de schimbare de pe volan sunt incluse standard pentru selectarea manuală a treptelor.

Echiparea standard pentru noul BMW Seria 8 Coupé include suspensia M adaptivă cu amortizoare controlate electronic.
Numeroase sisteme de ultimă oră pentru asistarea conducătorului sunt disponibile pentru îmbunătăţirea confortului şi a siguranţei noului BMW Seria 8 Coupé. Gama include tempomatul activ cu funcţia Stop & Go, asistentul de direcţie şi menţinere a benzii, avertizare la schimbarea benzii şi la părăsirea benzii, asistentul de menţinere a benzii cu protecţie la coliziune laterală şi asistentul de evitare prin schimbarea benzii, BMW Night Vision, precum şi avertizarea la trafic transversal, la intersecţii şi de sens unic.
Pe lângă direcţie, asistentul de parcare preia manevrele de accelerare şi frânare. De asemenea, sistemul include Reversing Assistant (asistent pentru mers înapoi) asigură deplasarea automată în marşarier pe acelaşi traseu pe care automboilul la parcurs înainte, pe o distanţă de până la 80 de metri. Traseul este memorat de automobil timp de trei zile de la oprire. Această soluţie asigură ieşirea din spaţiile înguste sau parcări.

BMW Seria 8 840i
Viteza maximă: 250 km/oră
Acceleratie 0-100 km/h s: 4,9
L/l/î: 4.843/1.902/1.339
Masă proprie: 1.830 kg
Cilindree (cmc): 2.998
Putere (CP): 340 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 500 la 1.600 rpm
Consum mediu: 8,6 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts