BMW M8 a venit la testele AutoReport.ro pentru câteva drumuri prin jurul Bucureștiului. Am simțit magia celor 600 CP germani și vă putem spune că regretăm că am dat-o înapoi.
Designul agresiv al BMW M8 este îmbunătăţit de dotările specifice automobilelor sport de înaltă performanţă. Prizele de aer largi şi grila BMW cu bare M duble familiare în partea frontală, pasajele evazate ale roţilor faţă, branhiile M din aripile laterale faţă, oglinzile retrovizoare optimizate aerodinamic, spoilerul spate şi şorţul spate cu difuzor într-o culoare contrastantă creează o prezentare vizuală adecvată pentru potenţialul dinamic şi statutul exclusiv al noilor modele M. Ca opţiune este oferit un pachet exterior M Carbon.
Dotările ce definesc caracterul noului BMW M8 Coupé includ contur „double-bubble” al acoperişului din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), o amintire a maşinilor de curse clasice. Silueta masivului coupe este una foarte zveltă și agresivă, făcând din M8 unul dintre cele mai dorite automobile de pe șosea.
Sub capotă este cel mai puternic motor dezvoltat vreodată pentru un automobil BMW M GmbH. Capabil să urce în turaţii, motorul V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo dezvoltă 441 kW/600 CP. Tehnologia M TwinPower Turbo a propulsorului de 4,4 litri include două turbocompresoare – poziţionate în deschiderea V dintre cele două rânduri de cilindri şi având eficienţă optimizată – şi răcire indirectă a aerului de încărcare, dar şi sistem de injecţie directă ce funcţionează la o presiune maximă de 350 bar. Un alt punct de atracţie tehnologică o reprezintă galeriile de evacuare transversale. Propulsorul de înaltă performanţă este combinat cu o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, iar puterea motorului este transferată la drum prin intermediul sistemului de tracţiune integrală M xDrive. Tehnologia şasiului specifică modelului a fost concepută şi adaptată ţinând cont de cerinţele specifice utilizării pe circuit. Una din caracteristicile şasiului care iese în evidenţă în mod special, este nou dezvoltatul sistem de frânare integrat, o versiune specifică M a celui care oferă conducătorului două setări diferite privind reacţia pedalei de frână. Cu aceste tehnologii, mașina lungă și destul de grea se lipește de asfalt atât pe autostradă, cât și pe circuit. BMW M8 Coupé accelerează de la 0 la 100 km/oră în 3,3 secunde.
În interior, specificația standard pentru BMW M8 Coupé include opţiuni specifice modelului de tapiţerie cu piele. Scaunele lucrate foarte fin asigură o susținere laterală foarte bună. Designul interior include inserții ce par din fibră de carbon, dar și alte materiale ce țin mai degrabă de segmentul de lux.
Noul buton Setup de pe consola centrală permite acces direct la setările pentru motor, amortizoare, direcţie, M xDrive şi sistemul de frânare, astfel încât să poate fi adaptate la preferinţele personale şi la situaţia de moment. Două variante compuse individual ale acestui setup M pot fi stocate permanent cu setările preferate ale conducătorului pentru acustica motorului, caracteristicile de schimbare a vitezelor pentru transmisia M Steptronic cu opt trepte, controlul stabilităţii de condus şi funcţia Auto Start Stop. Configuraţia generală a automobilului poate fi accesată în orice moment prin apăsarea unuia dintre cele două butoane M de pe volan.
Printre dotările de siguranță și confort se numără BMW Display Key, BMW Head-Up Display cu conţinut specific M, Driving Assistant, Parking Assistant şi BMW Live Cockpit Professional (cu sistem de navigaţie şi Asistent Personal Inteligent BMW). Sistemele suplimentare de asistare a conducătorului sunt disponibile ca opţiuni pentru a oferi încă un impuls confortului şi siguranţei.
BMW M8 Coupe
Viteza maximă: 250 km/oră
Acceleratie 0-100 km/h s: 3,3
L/l/î: 4.867/1.907/1.339
Masă proprie: 1.885 kg
Cilindree (cmc): 4.395
Putere (CP): 600 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 750 la 1.800 rpm
Consum mediu: 9 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte