BMW îşi reduce dependenţa de gazele naturale şi avertizează că interzicerea importurilor de gaz rusesc va bloca industria

Da mai departe!

Bayerische Motoren Werke (BMW) explorează noi investiţii în energie solară, geotermală şi hidrogen, a anunţat luni directorul de producţie Milan Nedeljkovic, avertizând că interzicerea importurilor de gaz rusesc va bloca industria, transmite Reuters.

Producătorul auto german, care s-a bazat în proporţie de 54% pe gazele naturale pentru consumul său de energie din 2021, analizează la ce fabrici poate monta panouri solare şi dezvoltă planuri cu autorităţile locale pentru a transporta hidrogen către uzina sa din Leipzig, Germania.

„Hidrogenul este extrem de potrivit pentru a reduce sau chiar a compensa cererea de gaze”, a declarat, pentru Reuters, Nedeljkovic.

„Industria noastră este responsabilă pentru aproximativ 37% din consumul Germaniei de gaze naturale”, a răspuns Nedeljkovic, când a fost întrebat ce se va întâmpla la fabricile BMW în eventualitatea opririi livrărilor de gaze din Rusia. „Nu doar BMW, ci întregul sector se va bloca”, a avertizat oficialul.

Noua uzină din Debrecen, Ungaria, care, susţine BMW, ar urma să fie prima din lume ca va funcţiona fără combustibili fosili, va fi puternic dependentă de energia solară, iar grupul auto analizează şi folosirea energiei geotermale, a explicat Nedelkjovic.

Întrebat de energia nucleară, care reprezintă aproximativ jumătate din furnizarea cu energie în Ungaria, dar este eliminată în Germania, Nedeljkovic a răspuns: „Energia nucleară poate fi un factor de stabilizare, în special în perioadele dificile. Pentru propria noastră producţie ne bazăm pe sursele de energie regenerabilă”.

Grupul german, care deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce, se aşteaptă ca vânzările din acest an să fie în linie cu cele din 2021, iar marja operaţională pe segmentul auto să se situeze între 7-9%, din cauza efectelor războiului asupra producţiei. Fără impactul războiului, compania ar fi avut ca obiectiv o marjă între 8-10%.

Grupul german a vândut anul trecut un nivel record de vehicule – 2,52 milioane – în pofida deficitului de semiconductori şi a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017. 

Related posts