Pe cursul acestui an, grupul de companii Teaha s-a orientat către reînnoirea parcului de automobile cu modele BMW plug-in hybrid. Până la final de an de la Automobile Bavaria vor fi achiziţionate 10 modele cu o valoare totală de peste 700.000 Euro: şapte modele BMW Seria 2 Active Tourer 225xe, un BMW Seria 5 530e, un BMW X5 xDrive40e şi un BMW 740Le xDrive. Aceasta este cea mai importantă achiziţie a unei flote de automobile plug-in hybrid în România, până în acest moment.
În 2018, Automobile Bavaria a livrat cea mai mare flotă de automobile BMW plug-in hybrid din România, cu o valoare de peste 700.000 Euro, pe parcursul acestui an. Creșterea numărului de modele BMW în flota marilor companii s-a datorat, în mare parte, costurilor lunare reduse, TCO – ul fiind cel mai important indicator in gestionarea flotei auto: În acest caz, programul guvernamental Rabla Plus, de susținere a vânzărilor de automobile electrice sau plug-in hybrid, s-a dovedit benefic, dar, în mare masură, au contact convingerile clientului în ceea ce privește reducerea emisiilor de noxe și utilizarea unei flote de mașini “curate”. „Investiția are la bază motive complexe, care vizează mai multe aspecte. Printre acestea se numară: costurile cu combustibilul, costurile de întreținere, asigurările, anvelopele și taxele. În cazul mijloacelor de transport plug-in hybrid, impozitul se poate reduce cu minimum 50%, conform hotărârii consiliului local din zona respectivă. Existenta unei rețele de service la nivel național, în principalele localități din țară, a contat foarte mult, rețeaua Automobile Bavaria fiind capabilă să asigure servicii la standardele producătorului, peste tot” ne-a declarat Cristian Păsărică, Group PR Manager Automobile Bavaria.
„Nemţii sunt cunoscuţi, prin excelenţă, ca producători de maşini de cea mai înaltă calitate, iar BMW este maşina produsă de cel mai puternic land german din punct de vedere al dezvoltării industriale şi economice: Bavaria. Marca BMW conferă utilizatorilor ei un plus de imagine, fiind sinonimă cu rafinamentul, calitatea, dar şi cu succesul. Al doilea motiv pentru opţiunea mea este soluţia plug-in hybrid. Consider că această tehnologie este cea mai bine adaptată acestui moment de trecere de la utilizarea motoarelor cu ardere internă către cele electrice, acestea din urmă reprezentând, cu siguranţă, viitorul. Tehnologia hybrid este mai flexibilă, prin folosirea alternativă a motoarelor cu combustie putându-se suplini lipsurile tehnologiei full electric. Faţă de modelul hybrid clasic, care presupune încărcarea bateriilor numai în mers, este limitată utilizarea în regim full electric, tehnologia plug-in permite utilizarea motorului electric până la 100% din parcurs, cu condiţia încărcării frecvente a bateriilor de la staţie. În deplin acord cu filozofia grupului nostru de firme, rezumată în mesajul logo-ului nostru – «Cei mai buni. Punct!» -, se află şi politica noastră de a fi în vârful utilizatorilor de nouă tehnologie şi al responsabilităţii sociale. Unul dintre aspectele responsabilităţii sociale este legat de protecţia mediului, de aşa-numita «politică verde». Veţi înţelege acum, desigur, că nu este o coincidenţă în faptul că avem sediul în cea mai «verde» clădire de birouri din Bucuresti, Green Gate, că strângem gunoiul în mod selectiv sau că am optat pentru o flotă de automobile plug-in hybrid, care este, în momentul de faţă, cea mai mare din România. Lansăm tuturor provocarea de a ne depăşi la acest capitol”, argumentează achiziţia Teo Teaha, directorul general al grupului de firme Teaha.
„Prin gama noastră de modele plug-in hybrid avem o ofertă foarte specială. Combinăm avantajul de imagine al unui brand premium admirat şi deosebit de valoros cu eficienţa remarcabilă care, alături de un program inteligent de finanţare, face ca automobilele noastre să fie foarte accesibile. În final, am demonstrat împreună că un automobil premium şi ecologic nu trebuie să fie prohibitiv. Ne bucurăm mult să vedem atât de mult angajament pentru o soluţie ecologică. Şi, cel mai important, este pusă în valoare aşa cum trebuie, cu staţii de încărcare folosite inteligent. Proiectul grupului de firme Teaha este un proiect-etalon”, explică Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.
Maşinile au fost achiziţionate pe numele societăţii Teaha Assets, cea care administrează activele întregului grup de firme Teaha. Automobilele sunt folosite în timpul programului de lucru, în interesul realizării activităţii specifice, care include deplasări la autorităţi şi la clienţi, atât în zona Capitalei, dar şi în întreaga ţară, iar după program şi în week-end pot fi folosite şi în scopuri personale ale celor ce beneficiază de ele. Încărcarea se efectuează, în momentul de faţă, exclusiv în parcarea de la sediul social al grupului de companii, prin intermediul celor patru staţii de putere BMW i Wallbox Connect, care permit o încărcare completă rapidă (până la 3,5 ore) şi inteligentă. Gestionarea inteligentă prin intermediul a patru cartele permite a se urmării timpii de încărcare şi poate asigura o utilizare de până la patru maşini / staţie, număr care poate extins la cerere.
„Nu se poate vorbi de o cifră de consum fixă, pentru că există diferenţe substanţiale în ceea ce priveşte consumul, chiar şi în interiorul grupului de şapte automobile identice BMW Seria 2 Active Tourer. Variaţia este dată de raportul dintre distanţele parcurse şi frecvenţa reîncărcării de la reţea. Cu cât distanţele parcurse între două reîncărcări sunt mai scurte şi cu cât încărcările sunt mai complete, cu atât scade consumul mai mult. Fără pretenţia că ar fi reprezentativ, am reuşit, în perioada de drive test, să menţin consumul limuzinei mele Seria 7 sub 4 l/100km, uneori acesta scăzând chiar sub 3 l/100km! Prin înlocuirea vechii flote cu actuala, consumul de combustibil la 100 km a scăzut, după estimările noastre, cu până la 3 l/100km”, explică Teo Teaha avantajele utilizării modelelor plug-in hybrid.
Grupul de firme Teaha include Teaha Management Consulting, Teaha Asigurări, Teaha Credit Market IFN, publicaţia în limba germană debizz, Teaha Assets şi afacerea de import şi distribuţie pentru brandul de cosmetice auto MA FRA.