O constatare interesantă a celor de la JATO Dynamics este faptul că ofensiva chineză, atât de des menționată în ultima vreme, se află încă într-o fază incipientă. Astfel, mărcile cu baza în China au vândut anul trecut în Europa 321.918 mașini, în creștere cu 79% față de volumul atins în 2022. Totuși, ele continuă să ocupe doar 2,6% din piață.
„Deși mărcile chinezești au înregistrat o cotă de piață record de 2,6% în 2023, în creștere de la 1,7% în 2022, afirmațiile privind o invazie au fost exagerate”, a declarat Felipe Munoz, analist al JATO Dynamics.
În această speță ar mai fi de menționat și faptul că 72% din totalul mașinilor „made in China” comercializate în Europa a aparținut mărcii britanice MG, acum deținută de grupul SAIC. Această marcă – mizând pe o prezentare care include întotdeauna rădăcinile sale britanice – a reușit să atingă o cotă de piață de 1,81%, mai mare decât cele ale unor branduri precum Cupra, Suzuki, sau Mazda.
„MG beneficiază de o ofertă care include produse competitive și atractive fabricate în China, dar se folosește de statutul său de marcă britanică tradițională”, explică Felipe Munoz.