Ambiția Porsche pentru 2030: peste 80% dintre modelele noi integral electrice

Da mai departe!


Anul trecut, aproape 40% din toate vehiculele Porsche noi livrate în Europa erau deja cel puțin parțial electrice – hibride plug-in sau modele complet electrice. În plus, Porsche și-a anunțat intenția de a fi neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030. 

De-a lungul ultimului an financiar, Porsche AG s-a menținut drept unul dintre cei mai profitabili producători de automobile din lume. Producătorul de mașini sport din Stuttgart a atins un nou record istoric atât în ceea ce privește veniturile din vânzări, cât și profitul operațional. Vânzările în 2021 au fost de 33,1 miliarde de euro, cu 4,4 miliarde de euro mai mult decât în anul precedent, reprezentând o creștere de 15% (vânzările din anul precedent: 28,7 miliarde de euro). Profitul operațional a fost de 5,3 miliarde de euro, depășind rezultatul anului precedent cu 1,1 miliarde de euro (plus 27 la sută). Porsche a generat un randament operațional al vânzărilor de 16,0 la sută (anul precedent: 14,6 la sută).

„Rezultatul nostru pozitiv se bazează pe decizii curajoase, inovatoare și de perspectivă”, a declarat Oliver Blume, Președintele Comitetului Executiv al Porsche AG. „Industria noastră se confruntă cu ceea ce este probabil cea mai mare transformare din istoria sa”, spune Blume. „Am stabilit un curs strategic devreme și suntem robuști în zona operațională. Succesul se datorează muncii în echipă.” Lutz Meschke, vicepreședinte al Comitetului executiv și membru al Comitetului executiv pentru finanțe și IT, vede baza pentru cifrele puternice în structura de costuri sănătoasă a Porsche AG, pe lângă gama atractivă de produse: „Cifrele reflectă puterea excelentă de profitabilitate a companiei noastre. Ele confirmă creșterea generatoare de valoare și robustețea modelului nostru de afaceri de succes – chiar și în condiții dificile, cum ar fi deficitul de semiconductori.”

Fluxul net de numerar a crescut cu 1,5 miliarde EUR la 3,7 miliarde EUR în 2021 (anul precedent: 2,2 miliarde EUR). „Acest indicator este o dovadă clară a poziționării excelente a Porsche”, spune Lutz Meschke. Evoluția pozitivă se bazează și pe programul ambițios de profitabilitate 2025. Acesta este conceput pentru a sprijini în mod durabil veniturile prin noi inovații și modele de afaceri. Meschke mai spune că „mulțumită angajaților noștri foarte motivați, programul nostru de profitabilitate a fost un succes total. Porsche și-a crescut și mai mult eficiența. Acest lucru ne oferă libertatea de a investi în viabilitatea viitoare a companiei noastre, în ciuda situației economice tensionate. Continuăm cu hotărâre investițiile în electrificare, digitalizare și durabilitate. Sunt optimist că Porsche va ieși mai puternic din criza globală actuală.”

Situația mondială tensionată cere modestie și prudență: „Porsche privește conflictul armat din Ucraina cu mare îngrijorare și consternare”, spune Oliver Blume. „Continuăm să sperăm la încetarea ostilităților și la revenirea la diplomație. Siguranța și integritatea oamenilor sunt primordiale”. Pentru a ajuta oamenii din Ucraina, Porsche AG a donat 1 milion de euro. Experți constituiți într-un grup de lucru determină continuu gradul de impact asupra activităților de afaceri ale Porsche. Lanțurile de aprovizionare pentru fabricile Porsche au fost afectate, ceea ce înseamnă că producția conform programului nu mai este posibilă în unele cazuri.

„Avem în față luni dificile, atât din punct de vedere economic, cât și din punct de vedere politic, dar ne menținem totuși obiectivului nostru strategic, care a fost ferm ancorat de ani de zile, de a asigura un randament operațional al vânzărilor de cel puțin 15% pe termen lung”, a subliniat directorul financiar Lutz Meschke. „Grupul nostru de lucru a luat deja măsuri inițiale pentru a ne proteja câștigurile. În acest fel, dorim să ne asigurăm că ne putem îndeplini în continuare obiectivele de câștig ridicat. Măsura în care reușim acest lucru depinde și de provocările externe pe care nu le putem influența”. Pe plan intern, însă, Porsche a creat toate condițiile pentru un model de afaceri de succes. „Din punct de vedere strategic, operațional și financiar, Porsche se află într-o poziție excelentă. Prin urmare, privim viitorul cu încredere – și salutăm luarea în considerare a unei listări IPO a Porsche AG. Acest lucru ar permite Porsche să-și consolideze profilul și să-și sporească libertatea antreprenorială. În același timp, Volkswagen și Porsche ar putea continua să beneficieze de sinergii comune în viitor.”

În 2021, Porsche a livrat clienților din întreaga lume 301.915 vehicule. Astfel, pragul de 300.000 a fost depășit pentru prima dată în istoria companiei (anul precedent: 272.162 livrări). Cele mai vândute modele au fost Macan (88.362) și Cayenne (83.071). Cifrele de livrare pentru Taycan s-au dublat: 41.296 de clienți au primit modelul Porsche complet electric. Acest rezultat a depășit chiar și emblematica mașină sport 911, deși aceasta din urmă a stabilit un nou record, cu 38.464 de unități livrate. Oliver Blume: „Taycan este 100% Porsche și inspiră o multitudine de oameni – clienți existenți și noi, experți și mass-media comercială. Ne intensificăm ofensiva electrică cu un alt model: până la jumătatea deceniului, vrem să oferim mașina noastră sport 718 cu motor central exclusiv într-o formă electrică.”

Anul trecut, aproape 40% din toate vehiculele Porsche noi livrate în Europa erau deja cel puțin parțial electrice – hibride plug-in sau modele complet electrice. În plus, Porsche și-a anunțat intenția de a fi neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030. „În 2025, jumătate din toate vânzările Porsche noi sunt de așteptat să fie vehicule electrice – complet electrice sau hibrid plug-in”, a anunțat Oliver Blume. „În 2030, ponderea tuturor vehiculelor noi integral electrice ar trebui să depășească 80 la sută”. Pentru a atinge aceste obiective ambițioase, Porsche investește în stații de încărcare premium împreună cu parteneri – și, în plus, în propria infrastructură de încărcare. Alte investiții extinse au loc în tehnologiile de bază, cum ar fi sistemele de baterii și producția de module. În nou înființatul Cellforce Group, sunt dezvoltate și produse celule de baterie de înaltă performanță, care se așteaptă să fie gata pentru producția de serie până în 2024.

În 2021, Porsche și-a crescut livrările în toate regiunile de vânzări globale. Încă o dată, piața individuală cu cel mai mare volum a fost China. Cu aproape 96.000 de livrări, aici s-a înregistrat o creștere de opt procente față de 2020. Porsche a crescut rapid în America de Nord: În Statele Unite, numărul livrărilor a crescut cu 22 la sută, la peste 70.000 de unități. O evoluție pozitivă a fost observată și în Europa: numai în Germania, Porsche și-a crescut livrările de vehicule noi cu nouă procente, până la aproape 29.000 de unități.

Related posts