Goodyear Tire & Rubber Co. a raportat rezultatele pentru al treilea trimestru și pentru primele nouă luni ale anului 2017.
„În al treilea trimestru, am văzut o continuare a condițiilor industriale provocatoare pe care le-am experimentat în al doilea trimestru, inclusiv reducerea în piață a volumelor de anvelope de înlocuire, reducerea producției în rândul producătorii auto și o creștere de peste 30% a costurilor de producție a materiilor prime”, a spus Richard J Kramer, președinte și CEO.
„În pofida acestor provocări, pe care ne așteptăm să le moderăm în trimestrele următoare, vom continua să punem în aplicare strategia noastră pe termen lung. Continuăm să ne concentrăm asupra oportunităților de creștere a profitabilității, inclusiv a modelului nostru de afaceri, care aliniază toate activele noastre de la fabrică la consumatorii care aleg Goodyear, atât prin mediul online cât și la vânzarea cu amănuntul”.
În trimestrul al treilea al anului 2017, vânzările Goodyear au fost de 3,9 miliarde de dolari, în creștere față de cele 3,8 miliarde de dolari realizate în urmă cu un an, iar creșterea a fost atribuită în special raportului preț/mix îmbunătățit, ceea ce a determinat o creștere cu 5% a veniturilor pe an per anvelopă față de același trimestru al anului 2016, excluzând impactul rezultat din tranzacțiile la cursuri de schimb diferite.
Volumele unităților de anvelope au totalizat 39,8 milioane, în scădere cu 5% față de 2016. Volumele de anvelope de înlocuire au fost în scădere cu 4%. Volumul unităților pentru echipare originală a scăzut cu 9%.
Câștigul net al Goodyear în al treilea trimestru al anului 2017 a fost de 129 milioane de dolari (50 de cenți per acțiune), în scădere de la 317 milioane de dolari (1,19 dolari per acțiune) în trimestrul anterior. În trimestrul al treilea al anului 2017, venitul net ajustat a fost de 177 milioane de dolari (70 de centi per acțiune), în scădere de la 310 milioane dolari (1,17 dolari per actiune) din 2016. Sumele per acțiune au fost aproximate.
Compania a raportat în trimestrul al treilea al anului 2017 venituri din exploatare în valoare de 357 milioane USD, în scădere față de cele 556 milioane USD realizate în urmă cu un an. Scăderea reflectă costurile mai mari la materiile prime și impactul volumului scăzut, care au fost parțial compensate de un raport preț/mix îmbunătățit și de economiile nete obținute din costuri.
Rezultate la zi
Vânzările Goodyear pentru primele nouă luni ale anului 2017 au fost de 11,3 miliarde de dolari, în scădere cu 1% față de perioada 2016, reflectând un volum redus al unităților de anvelope, compensat parțial de un raport preț/mix îmbunătățit și de impactul tranzacțiilor la cursuri de schimb diferite.
Volumele unităților de anvelope au totalizat 117,2 milioane, în scădere cu 6% față de 2016. Volumele de anvelope de înlocuire au scăzut cu 5% din cauza concurenței sporite. Volumul unităților pentru echipare originală a scăzut cu 8%, determinat de reducerea producției auto.
Câștigul net de 442 milioane dolari (1,73 dolari/acțiune) s-a redus de la 703 milioane dolari (2,62 dolari per acțiune), realizate în primele nouă luni ale anului 2016. Venitul net anual ajustat a fost de 543 milioane dolari (2,13 dolari per acțiune), în scădere de la 818 milioane dolari (3,05 dolari per acțiune) în 2016. Sumele per acțiune au fost aproximate.
Compania a raportat venituri din exploatare în primele nouă luni ale anului 2017 de 1,1 miliarde dolari, în scădere față de cele 1,5 miliarde de dolari realizate în urmă cu un an. Scăderea a fost determinată de costurile mai mari la materiile prime și de impactul volumului redus, parțial compensate de un raport preț/mix îmbunătățit și de economii nete rezultate din costuri.
Rezultatele pe segmentele de afaceri
Cele două Americi
Al treilea trimestru Nouă luni
(în milioane) 2017 2016 2017 2016
Unități de anvelope 17,1 18,6 51,4 55,4
Vânzări $ 2.041 $ 2.070 $ 6.028 $ 6.111
Venitul pe segmentul operațional 189 305 616 856
Marginea pe segmentul operațional 9,3% 14,7% 10,2% 14,0%
Vânzările în cele două Americi în al treilea trimestru al anului 2017 au scăzut cu 1% față de anul trecut, până la 2,0 miliarde de dolari. Vânzările reflectă o scădere cu 8% a volumului unităților de anvelope, în special în segmentul pentru consumatori. Volumele de anvelope de înlocuire au scăzut cu 6%, ca urmare a creșterii concurenței și a cererii scăzute din partea industriei. Volumul de unități pentru echipare originală a scăzut cu 11%, determinat de reducerea producției auto în Statele Unite. Veniturile per anvelopă în al treilea trimestru au crescut cu 4% față de 2016, excluzând impactul tranzacțiilor la cursul de schimb valutar.
Venituri din exploatare în al treilea trimestrul al anului 2017, de 189 milioane dolari, a fost în scădere de la 305 milioane dolari din anul precedent. Scăderea a fost determinată de costurile mai mari ale materiilor prime și de impactul volumului redus, parțial compensată de raportul preț/mix îmbunătățit.
În al treilea trimestru, mai multe locații deținute de companie au fost direct afectate de uragane, ceea ce a afectat negativ veniturile pe segmentul operațional cu aproximativ 5 milioane de dolari.
Europa, Orientul Mijlociu și Africa
Al treilea trimestru Nouă luni
(în milioane) 2017 2016 2017 2016
Unități de anvelope 14,9 15,4 43,4 47,0
Vânzări $ 1.311 $ 1.236 $ 3,664 $ 3.748
Venitul pe segmentul operațional 87 152 262 380
Marginea pe segmentul operațional 6,6% 12,3% 7,2% 10,1%
Vânzările în al treilea trimestrul în Europa, Orientul Mijlociu și Africa au înregistrat o creștere de 6% față de anul trecut, până la 1,3 miliarde de dolari. Vânzările reflectă o îmbunătățire a raportului preț/mix și a tranzacțiilor la un curs de schimb favorabil, parțial compensate de o scădere cu 4% a volumului de anvelope, în special în sectorul de consum. Volumele de anvelope de înlocuire au scăzut cu 1%. Volumul de unități de anvelope pentru echipare originală a scăzut cu 12%. Venitul pe trimestrul al treilea a crescut cu 5% față de 2016, excluzând impactul tranzacțiilor la cursul de schimb valutar.
În trimestrul al treilea, venitul din exploatare a scăzut de la 152 milioane USD din anul precedent, la 87 milioane dolari, ca urmare a costurilor mai mari la materiilor prime și a impactului unui volumului mai redus, parțial compensate de un raport preț/mix îmbunătățit și a economiilor nete de la nivelul costurilor.
Asia Pacific
Cel de-al treilea trimestru Nouă luni
(în milioane) 2017 2016 2017 2016
Unități de anvelope 7,8 8,0 22,4 22,6
Vânzări $ 569 $ 541 $ 1.614 $ 1.558
Venitul pe segmentul operațional 81 99 225 270
Marginea pe segmentul operațional 14,2% 18,3% 13,9% 17,3%
Vânzările în treilea trimestru în subsidiara Asia Pacific au crescut cu 5% față de anul trecut, ajungând la 569 milioane de dolari, reflectând o îmbunătățire a raportului preț/mix. Volumul unităților de anvelope a scăzut cu 2%. Volumele de anvelope pentru înlocuire au scăzut cu 2%. Volumul unitățiilor de anvelope pentru echipare originală a scăzut cu 1%. Venitul pe trimestrul al treilea a crescut cu 7% față de 2016, excluzând impactul tranzacțiilor la cursul de schimb valutar.
Venitul pe segmentul operațional în al treilea trimestru, a scăzut de la 99 milioane USD realizat în anul precedent, la 81 milioane dolari, determinat de costurile mai mari la materiile prime, compensate parțial un raport preț/mix îmbunătățit.
Impactul uraganelor
Afacerile companiei în subsidiara celor două Americi au fost afectate de uragane în timpul celui de-al treilea trimestru. Goodyear operează în trei fabrici de substanțe chimice în Texas și are operațiuni de distribuție a anvelopelor și de vânzare cu amănuntul în zonele afectate, care au fost deteriorate sau supuse operațiunilor de închidere.
Vânzările au fost afectate negativ pe parcursul acestui trimestru în locații deținute de companie, cu aproximativ 23 milioane de dolari, rezultând profituri pierdute de aproximativ 5 milioane USD din venituri operaționale. În plus, în timpul trimestrului au fost suportate aproximativ 12 milioane de dolari în costurile legate de uragan, reprezentând costuri fixe în timpul opririi instalațiilor chimice, precum și cheltuieli suplimentare de curățare și reparare. Aceste elemente au fost excluse din profitul per acțiune din acest trimestru.
Compania estimează că impactul negativ al uraganelor asupra industriei de înlocuire din subsidiara celor două Americi a fost de aproximativ un procent în trimestrul al treilea.
Estimări până la finele lui 2017
Compania se așteaptă acum ca veniturile totale de pe segmentul operațional în 2017 să fie de aproximativ 1,5 miliarde de dolari.
Programul de returnare a veniturilor către acționari
Compania a plătit un dividend trimestrial de 10 cenți per acțiune la 1 septembrie 2017. Consiliul de Administrație a declarat dividendul trimestrial de 14 cenți per acțiune, plătibil la 1 decembrie 2017, acționarilor înregistrați la 1 noiembrie 2017, ceea ce reprezintă o creștere de 40% per acțiune.
Ca parte a programului de recuperare a acțiunilor, de 2,1 miliarde de dolari, anunțate anterior, compania a răscumpărat, în al treilea trimestru, 5,6 milioane de acțiuni din stocul său comun, pentru 175 milioane USD. De la început și până în prezent, achizițiile în cadrul programului au totalizat 37,6 milioane de acțiuni pentru 1,1 miliarde de dolari.