Mitsubishi L200 este una dintre favoritele noastre din segmentul offroad. De aceea, utilitara se întoarce la testele AutoReport.ro
Schimbările aduse generației a 5-a sunt substanțiale. Pe lângă acestea, am parte de un model care a fost echipat cu o mulțime de accesorii care îi schimbă fundamental designul făcând modelul parcă mai dur.
În ceea ce privește liniile, nu sunt mare fan al rotunjimilor pe pickup-uri, dar se pare că cei de la Mitsubishi știu ce fac. Au încărcat partea față de crom și asta face mașina să arate foarte bine. Blocurile optice față au formă destul de ciudată pentru segmentul de pickup-uri, dar sunt foarte mari și luminează foarte bine noaptea. În spate, aspectul monoton al benei este spart tot de niște blocuri optice proeminente și frumos conturate.
A fost păstrată expresiva linie laterală caracteristică de tip “J-Line”, element marcant al caroseriei modelului L200 precedent (la varianta Double Cab).
Noua generație a adus la L200 și o creștere de putere sub capotă. L200 primește și noul motor diesel MIVEC de 2,4 litri care produce 181 CP. Acesta este cuplat la o transmisie automată cu 5 trepte. Puterea mai mare și cuplul de 430 Nm fac din această utilitară un adevărat „muncitor” bun la toate. La acestea adăugăm o dinamică net superioară modelului anterior, dar și disponibilitatea de a trece aproape orice teren accidentat și ne putem gândi la L200 ca un partener atât pentru vacanțe cât și pentru muncă. Sistemul Super Select 4WD Permanent II acum oferă o stabilitate mai bună în curbe chiar și pe drumuri pavate, cu posibilitatea selectării celor 4 moduri de rulare prin rotirea butonului de selectare a modului de transmisie
Interiorul modelului japonez este și el înnoit. Dar, după standardele segmentului, întâlnim în interior un plastic destul de tare, sistemul audio pe această echipare este destul de simplist, dar se aude decent. 5 persoane au suficient loc în L200, iar bena este mai mult decât suficientă mai ales dacă optezi pentru o variantă de carosare.
Cele mai noi sisteme de asistență și-au făcut loc și pe această utilitară: de la programul de avertizare la schimbarea benzii de rulare pe sensul de mers (LDW), stabilitatea asistată la tractarea unei remorci (TSA) și până la asistență la pornirea din rampă (HSA), L200 a intrat în rândul vehiculelor moderne.
Mitsubishi L200 4 uși 2.4 DI-D 4×4
0-100 km/h: 11,8 sec
Viteza maximă: 177 km/h
L/l/î: 5.205/1.815/1.780
Masă proprie: 1.950 kg
Cilindree (cmc): 2.442
Putere (CP): 181 la 3.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 430 la 2.500 rpm
Consum mediu: 8 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 5 trepte