Producătorul de mașini premium Volvo Cars a anunțat că noul SUV XC60 – care va fi lansat la Salonul Internațional Auto de la Geneva – va avea trei funcționalități noi de asistență a șoferului, menite să țină pasagerii în afara pericolelor.
Noile funcționalități de siguranță sunt create pentru a oferi șoferilor asistență sau suport automat la viraj – la nevoie – pentru a-i ajuta să evite potențialele coliziuni. Volvo crede că aceste noi funcționalități vor transforma noul XC60 într-una dintre cele mai sigure mașini de pe șosea.
”Lucrăm cu sistemele de evitare a coliziunii de mulți ani și putem observa cât de eficiente sunt. Numai în Suedia am observat o scădere de aproximativ 45%* a tamponărilor, datorită sistemului nostru de avertizare a pericolelor cu sistem de frânare automată. Cu XC60 suntem hotărâți să facem pasul următor în reducerea accidentelor ce pot fi evitate cu un plus de asistență la virare”, spune Malin Ekholm, Senior Director, Volvo Cars’ Safety Centre.
City Safety a fost actualizat pentru XC60 pentru a include asistența la virare care intervine doar când frânarea automată nu ar fi suficientă pentru a evita coliziunea. În aceste situații, mașina va oferi asistență la frânare pentru a evita obstacolele din drum. City Safety ajută la evitarea coliziunii cu alte vehicule, pietoni și animale mari. Asistența la virare este activă la viteze de 50-100 km/h.
Volvo Cars a adăugat și sistemul numit Oncoming Lane Mitigation, care ajută șoferii să evite coliziunea cu vehiculele care se deplasează din sens opus.
Sistemul funcționează prin avertizarea unui șofer care a virat fără să vrea în afara benzii sale de circulație și oferă asistență automată la virare, ghidându-l înapoi pe banda lui. Acest sistem este activ între 60-140 km/h.
”Toate aceste trei funcționalități noi reprezintă un pas clar al muncii noastre către mașinile complet autonome”, a adăugat Malin Ekholm.
Sistemul optional Blind Spot Information al Volvo Cars, care alertează șoferii asupra prezenței vehiculelor în unghiul lor mort include acum și asistența la virare, care ajută la evitarea posibilelor coliziuni cu vehiculele aflate în unghiul mort prin virarea mașinii înapoi pe banda sa de mers, în afara pericolului.