Opel a prezentat noul Insignia Sports Tourer. Modelul urmează exemplul sportiv al unui coupé de mari dimensiuni, este spațios și oferă un nivel ridicat de siguranță.
A doua generație a modelului Insignia impresionează prin liniile sale uimitoare, un volum al portbagajului mărit la 1.640 l – cu peste 100 l mai mare față de cel al modelului anterior – și numeroase soluții high-tech, de la farurile cu matrice cu LED-uri Opel IntelliLux LED, sistemele ultra-moderne de asistenţă pentru şofer și până la afișajul pe parbriz. În plus, modelul Insignia este echipat cu o conectivitate de primă clasă, specifică Opel, cu integrare a smartphone-ului și o funcție nouă Opel OnStar – asistentul personal care le permite ocupanților autovehiculului Insignia să rezerve camere la hotel și să caute locuri de parcare disponibile cu ajutorul unui consultant OnStar. Noul model vârf de lance este și primul autovehicul produs în Rüsselsheim echipat cu o transmisie automată cu opt trepte de viteză, o cameră video de 360° și tracțiune integrală inteligentă cu vectorizarea cuplului. Noul Opel Insignia Sports Tourer va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva, pe 7 martie.
Noul Opel Insignia Sports Tourer este mai ușor cu până la 200 kg față de modelul anterior – în funcție de sistemul de propulsie și nivelul de echipare. Acest lucru a fost posibil datorită materialelor ușoare utilizate și designului eficient. Alături de o poziție de ședere mai joasă a șoferului, acest lucru sporește semnificativ dinamica de conducere – niciodată un model station wagon produs în Rüsselsheim nu a fost atât de agil.
Noul Insignia Sports Tourer este echipat cu tehnologiile moderne anunțate deja pentru modelul sedan Grand Sport. Printre acestea se numără ultima generație a sistemului de iluminare adaptivă cu matrice cu LED-uri Opel IntelliLux LED®, mai rapid și mai precis ca până acum. Dotări precum Asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie cu corectare automată a manevrelor sporesc nivelul de siguranță. În plus, noul Insignia este primul autovehicul Opel echipat cu o capotă activă. În cazul unei coliziuni, capota se ridică în câteva acțiuni de secundă, mărind astfel distanța până la motor și asigurând o protecție sporită a pietonilor.
La interior, scaunele ergonomice premium certificate AGR (Aktion Gesunder Rücken e. V.) cu funcții de masaj, ventilație și memorie asigură un confort suplimentar în timpul călătoriei. Mai mult, cele două scaune laterale din spate sunt încălzite – la fel ca parbrizul.
Hayonul noului Insignia Sports Tourer poate fi deschis și închis printr-o mișcare de lovire cu piciorul sub bara de protecție spate.
Noul Insignia Grand Sport preia deja numeroase caracteristici ale conceptului Monza. Deși dimensiunile exterioare au crescut ușor până la 4.986 mm, noul model arată mai atletic și mai agil. Ecartamentul mărit cu 11 mm, grila proeminentă a radiatorului și farurile inspirate de cele incluse în dotarea Monza Concept creează această impresie. Postura autovehiculului este accentuată și de ampatamentul mărit cu 92 mm, fiind acum de 2.829 mm. Linia arcuită cromată a geamului coboară în mod dinamic spre lămpile din spate cu LED-uri, conferind modelului Insignia Sports Tourer cu o înălțime de numai 1.483 mm un aspect mai atletic. Șinele de acoperiș argintii (dotare standard pentru toate nivelurile de echipare) alungesc autovehiculul, conferindu-i un aspect mai coborât și accentuând designul de înaltă calitate.
Similaritățile dintre Insignia Sports Tourer și Monza Concept sunt vizibile în special în partea din spate: Noul Insignia Sports Tourer este definit prin linii clare, având un aspect mult mai suplu decât până acum.
Noua generație a modelului Sports Tourer nu are numai un aspect mai elegant și mai sportiv, ci este și mult mai practic.Lățimea dintre pasajele roților a fost mărită, facilitând fixarea unor obiecte voluminoase. Și lungimea portbagajului a fost mărită cu 97 mm, ajungând acum la 2.005 mm cu spătarele scaunelor din spate rabatate. Astfel, noul Insignia Sports Tourer oferă un volum maxim al portbagajului de 1.640 l, cu peste 100 l mai mare față de modelul anterior.
Pentru simplificarea încărcării, hayonul poate fi deschis cu o mișcare de lovire cu piciorul, fără a atinge autovehiculul. În combinație cu funcția de „deschidere fără cheie”, hayonul poate fi deschis printr-o mișcare de lovire cu piciorul sub bara de protecție spate (o siluetă a autovehiculului proiectată pe sol indică zona corectă). O altă mişcare de lovire sub bara de protecţie va determina închiderea acestuia. Sistemul inteligent poate detecta orice obstacol şi opreşte mecanismul într-o situaţie de urgenţă. În plus, pentru un caracter practic, înălțimea de deschidere poate fi programată, în cazul în care autovehiculul se află în garaj. Mai mult, hayonul poate fi în continuare deschis şi închis printr-un buton de pe partea şoferului, un buton din partea din spate sau utilizând cheia cu telecomandă.
Pentru a mări volumul de încărcare, noul Insignia Sports Tourer este echipat opţional cu scaune spate rabatabile în raport 40/20/40, pentru configuraţii mai flexibile ale spaţiului de încărcare. Bancheta din spate poate fi rabatată complet apăsând un buton din portbagaj. În plus, autovehiculul este prevăzut cu sistemul FlexOrganizer ce include şine laterale, plase de separare a încărcăturii şi diferite posibilităţi de fixare, precum şi cu o opţiune de depozitare sigură şi organizată a bagajelor transportate. Capacul portbagajului cu deschidere în sus facilitează accesul în portbagaj.
Spațiul pentru cap a fost mărit cu 31 mm, cel pentru umeri cu 25 mm, iar cel pentru șolduri cu 27 mm. Trapa panoramică opțională, de 1,400 x 860 mm, care se întinde înspre partea din spate peste capetele pasagerilor din spate asigură mai mult lux. Pentru prima dată, ambele scaune laterale din spate ale modelului Insignia sunt încălzite.
Postul de conducere este orientat către șofer. În cazul noului Insignia Sports Tourer, șoferul are o poziție de ședere mai joasă și este înconjurat de instrumente și consola centrală, ca într-un centru de comandă. Liniile clare și suprafețele sculpturale fidele filosofiei de design Opel amplifică aspectul elegant. Ecranul tactil fără cadru al sistemului IntelliLink, orientat către șofer, degajă un aer de înaltă clasă. Pe lângă ecranul tactil, funcțiile pot fi controlate intuitiv prin intermediul a trei rânduri de butoane. Rândul de sus pentru sistemul de infotainment, cel din mijloc pentru încălzire, ventilație și climatizare, iar cel de jos pentru sistemele de asistență pentru șofer.
Conectivitatea remarcabilă sunt asigurate de cele mai recente sisteme IntelliLink compatibile cu Apple CarPlay și Android Auto. Smartphone-ul este integrat cu ușurință în sistemul de infotainment al autovehiculului, putând fi acum încărcat wireless, fără a utiliza un cablu. Bineînțeles că autovehiculul este echipat cu revoluționarul asistent de service și conectivitate Opel OnStar, care oferă servicii precum răspunsul automat la impact sau asistență în cazul furtului autovehiculului. Un nou serviciu al asistentului personal va fi lansat împreună cu noul Insignia, care le permite ocupanților autovehiculului să solicite consultanților OnStar, de exemplu, să selecteze un hotel și să rezerve o cameră, dar și să caute locuri de parcare disponibile. În plus, hotspot-ul Wi-Fi 4G LTE al sistemului OnStar le permite tuturor ocupanților modelului Insignia să-și conecteze dispozitivele la internet.
Scaunele față ergonomice premium, certificate AGR din dotarea modelului Insignia oferă o combinație unică de reglaje electrice pentru suporturile laterale, funcţie de masaj, memorie şi ventilaţie, în timp ce parbrizul încălzit asigură rapid o vizibilitate optimă în zilele reci de iarnă.
Una din inovațiile strălucitoare din toate punctele de vedere este a doua generație a inovatorului și premiatului sistem de iluminare adaptivă cu matrice IntelliLux LED® dezvoltat de Opel, care utilizează noua generație a tehnologiei LED și îmbunătățirile obținute de inginerii Opel. Sistemul Opel LED® are acum 16 segmente cu LED-uri integrate în fiecare dintre farurile foarte subțiri ale modelului Insignia. Numărul mai mare de segmente cu LED-uri permite adaptarea precisă a modelului de iluminare la situația din trafic, asigurând o trecere mai rapidă și insesizabilă între multiplele modele de iluminare. Pentru îmbunătățirea vizibilității în curbe cu faza lungă activată, inginerii Opel au adăugat o funcție inovatoare de iluminare activă în viraje pentru farurile cu matrice IntelliLux LED® ale noului Insignia. Intensitatea luminii segmentelor cu LED-uri dinspre interiorul virajului crește în funcție de unghiul de bracaj, pentru o mai bună iluminare a traiectoriei de urmat. Nu în ultimul rând, un reflector LED dedicat, amplasat în cadrul modulului pentru faza scurtă sporește iluminarea cu faza lungă activată pe o distanță de până la 400 m.
Printre celelalte sisteme de asistență pentru șofer se numără:
· afișajul pe parbriz: informațiile referitoare la viteză, indicatoarele rutiere, viteza setată pentru limitatorul de viteză sau instrucțiunile de navigație sunt proiectate pe parbriz, în câmpul vizual al șoferului, permițându-i să se concentreze doar la situațiile din trafic.
· camera video de 360°, care constă din patru camere individuale amplasate pe fiecare parte a autovehiculului. Aceasta asigură o perspectivă panoramică, la 360°, facilitând manevrele de parcare.
· tempomatul adaptiv (ACC) măsoară distanța față de autovehiculul din față și adaptează viteza în consecință. ACC va iniția automat o frânare de urgență dacă această distanță scade brusc.
· Asistentul pentru menținerea benzii de circulație cu corectare automată a manevrelor și Avertizarea privind părăsirea benzii de circulaţie (LDW). Deplasează ușor volanul (iar LDW emite un avertisment, dacă este necesar) pentru a ajuta șoferul să evite părăsirea accidentală a benzii de circulație.
· Avertizarea privind traficul din spate. Sistemul utilizează senzorii radar din bara de protecție spate pentru a detecta obiecte aflate la o distanță de până la 20 m și 90 de grade față de partea stângă sau dreaptă din spate, o funcție foarte utilă la ieșirea cu spatele dintr-un loc de parcare cu vizibilitate limitată.
Plăcere pură în timpul conducerii: Tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului și o gamă largă de sisteme de propulsie
Plăcerea în timpul conducerii și un nivel ridicat de siguranță în orice condiții sunt asigurate de noul sistem inteligent de tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului – cel mai sofisticat sistem de tracțiune din clasa sa. Două ambreiaje multi-disc electronice ale sistemului de tracțiune integrală înlocuiesc obișnuitul diferențial pe puntea spate, asigurând o transmitere mult mai precisă a puterii motorului către fiecare roată, indiferent dacă drumurile sunt umede sau acoperite cu pietriș, gheață sau zăpadă. La deplasarea în viraje, un cuplu suplimentar este transmis roții spate din exteriorul virajului, reducând sesizabil efectul de subvirare și asigurând un control mai precis. Sistemul reacționează într-o fracțiune de secundă la apăsarea pedalei de accelerație, autovehiculul fiind mai stabil și mai ușor de virat în orice situație. În plus, șasiul FlexRide îmbunătățit oferă baza pentru un comportament excelent, în funcție de situația de conducere. FlexRide adaptează amortizoarele, direcția, răspunsul acceleraţiei și punctele de schimbare a treptelor de viteză (pentru transmisia automată) în mod independent sau în funcție de modurile „Standard”, „Sport” sau „Tour” care pot fi selectate de șofer. Noul software central „Drive Mode Control” este inima șasiului adaptiv. Acesta analizează continuu informațiile furnizate de senzori și setări și recunoaște stilul individual de conducere.
O noutate absolută este transmisia automată cu opt trepte de viteză, deosebit de eficientă. Aceasta impresionează printr-un confort exemplar la schimbarea treptelor și va fi disponibilă inițial doar în combinație cu sistemul de tracțiune integrală.