VW up! a venit din nou la testele AutoReport.ro, de data asta sub forma unei ediții speciale realizată împreună cu celebra marcă audio beats, cea inventată de Dr. Dre și cumpărată recent de Apple.
Up! nu este prima aventură a producătorului din Wolfsburg în segmentul mini. Micuţa maşină se situează în gamă sub Polo şi vine să înlocuiască modelul Lupo care a fost produs până în 2005. Modelul a fost lansat în 2011, iar acum vine cu modificări de stil, dar și cu o ediție specială pe care o testăm acum.
Faceliftul arată destul de bine, bara față a primit modificări care dau mașinii de oraș un look mai sportiv. Silueta pare mai dinamică, în parte și datorită blocurilor optice spate care au o nouă semnătură luminoasă. Varianta beats aduce niște sigle pe stâlpul B, făcând versiunea specială ușor de identificat.
Up! are în interior suficient spaţiu pentru patru adulţi, iar în portbagajul său am reuşit introducerea a trei trollere de dimensiuni medii. Cei care stau în spate au parte de suficient spaţiu pentru genunchi, spătarul scaunelor din spate primind o scobitură interioară. Interiorul este alcătuit în stil şic întâlnit la maşinile din clasa supermini. Materialele de pe uşă şi bord se îmbină într-o combinaţie de două nuanţe, iar tapiseria scaunelor este bine lucrată.
Varianta beats aduce scaune mai confortabile și mai subțiri cu tetiere integrate ce amintesc de cele din mașinile sport. Pe bord a apărut sigla beats audio, iar sistemul de infotainment pare dintr-o gamă superioară. În mod normal, sunetul nu ar trebui să ne impresioneze pe o astfel de mașină, dar la Up! Beats este fix ceea ce ne face să placem și mai mult mașina.
Modelul testat a fost echipat cu un motor de 1 litru, cu trei cilindri în varianta de putere de 75 CP. Cutia de viteze a fost una manuală cu cinci trepte, cu o timonerie foarte bună. Pedalele sunt neobişnuit de moi şi confortabile, iar schimbătorul de viteze are o cursă scurtă şi precisă. Cu ajutorul micului motor de trei cilindri şi al transmisiei maşina este sprintenă în oraş. Direcţia este destul de precisă, Up! Stând destul de bine în viraje pentru o maşină cu ampatamentul şi encartamentul lui. Motorul este şi el destul de silenţios (fiind totuşi o unitate cu cilindree mică). Totuşi, la viteze de autostradă, zgomotele de rulare se aud foarte tare în interior. Consumul este unul foarte mic, de doar 5 litri la 100 km. Designul este departe de cel anost de pe multe modele VW. Up! este foarte atrăgător în special pentru tineri datorită look-ului său. Un alt lucru neobişnuit în acest segment este gradul de echipare bogat al configuraţiei standard. Din punct de vedere al siguranţei, Up! are 5 stele EuroNCAP şi este echipat cu airbaguri şi sistemele ABS, ASR şi ESP. Pentru sistemul activ de frânare City brake, gama Up! a câştigat şi un premiu pentru inovaţie.
VW Move Up! Beats audio 1.0 MPI 75 CP M5
0-100 km/h: 13,2 secunde
Viteza maximă: 171 km/h
L/l/î: 3.540/1.641/1.478
Masă proprie: 929 kg
Volum portbagaj (l): 251
Cilindree (cmc): 999
Putere (CP): 75 la 6.200 rpm
Cuplu maxim (Nm) 95 la 3.000 Nm
Consum mediu: 5 l/100 km (mixt)