Un nou studiu realizat de Boston Consulting Group (BCG) arată că tinerii sunt mult mai deschiși la electrificare decât părinții sau bunicii lor. Puțin peste un sfert dintre proprietarii de mașini cu combustie și hibride din SUA spun că nu ar cumpăra niciodată un VE. Totuși, majoritatea celor care afirmă acest lucru sunt persoane în vârstă, ceea ce semnalează un viitor puternic pentru vehiculele electrice.
Evaluarea cererii de vehicule electrice s-a dovedit a fi mult mai dificilă decât au crezut producătorii auto. Acesta este motivul pentru care vedem companiile reducându-și drastic planurile de electrificare. Ei se așteptau ca mai mulți oameni să stea la coadă pentru mașinile electrice, iar acum plătesc prețul. Chiar și Ford F-150 electric, considerat odată un succes garantat, ar fi pe cale să fie anulat.
Un studiu recent conturează o imagine destul de sumbră a apetitului pentru VE – cel puțin la prima vedere. Potrivit unui nou sondaj realizat de Boston Consulting Group (BCG), 28% dintre americanii care dețin un vehicul cu motor cu ardere internă (ICE) sau un hibrid nu ar trece niciodată la un vehicul electric cu baterie (BEV). Firma îi numește pe acești oameni „Never BEVers” (Cei care nu vor cumpăra niciodată VE).
În mod special, într-o eră în care companiile auto apasă frâna pe VE, iar scepticii savurează o victorie, această cifră pare un semn puternic că întreaga tranziție electrică nu merge nicăieri prea repede. Cu toate acestea, așa cum notează BCG, când descompui datele pe grupuri de vârstă, lucrurile încep să arate mult mai luminos.
Diferența de Generație: Tinerii Sunt Motorul Schimbării
Așa cum se dovedește, grupul „Never BEVers” înclină puternic spre capătul mai în vârstă al spectrului:
- 39% dintre respondenții cu vârsta de 61 de ani sau mai mult au declarat că nu ar cumpăra niciodată o mașină electrică.
- În schimb, în rândul demografiei cu vârsta cuprinsă între 18 și 30 de ani, această cifră scade la doar 10%.
Există vești bune și vești mai puțin bune pentru piața VE aici. Vestea bună este că nouă din zece tineri sunt deschiși la VE, iar acesta este segmentul demografic care va conduce vânzările de mașini pe termen lung. Vestea proastă este că tinerii nu sunt în măsură să își susțină dorința cu bani și să cumpere aceste mașini electrice care rămân încă destul de scumpe. Baby Boomers – exact grupul de vârstă care evită VE în număr mare – reprezintă cea mai bogată categorie de vârstă din America.
În China, unde piața VE este cu ani înaintea Occidentului, doar 6% dintre respondenți au spus că nu ar cumpăra niciodată un BEV.
„O pondere surprinzătoare de consumatori rămâne ferm opusă BEV-urilor, în special în SUA și Europa,” au scris autorii. „Cu timpul, totuși, BEV-urile vor obține probabil o cotă de proprietate mai mare, având în vedere că generațiile mai tinere le favorizează mai mult.”
Fidelitatea Crește Odată cu Electrificarea
Raportul BCG reconfirmă un alt motiv pentru care vânzările de VE vor crește pe termen lung, chiar dacă SUA traversează acum o perioadă de deziluzie: proprietarii de VE rămân extrem de fideli mașinilor electrice.
Această fidelitate crește pe măsură ce o persoană urcă pe „scara electrificării”:
- Dintre șoferii de mașini ICE, 15% intenționează să cumpere un VE ca următor vehicul. (Același procent dorește un plug-in hybrid, și același procent un hibrid clasic).
- Dintre șoferii de mașini hibride convenționale, cifra crește la 20%.
- 28% dintre proprietarii de mașini plug-in hybrid plănuiesc ca următoarea lor achiziție auto să fie un VE.
- Proprietarii de VE sunt cei mai loiali, 71% dintre ei intenționând să rămână la propulsia pe baterii. Doar 14% plănuiesc să cumpere un ICE ca următor vehicul.
Deși poate fi dificil să estimăm cu exactitate câți oameni sunt pregătiți să facă pasul către electric, rezultatele sunt clare: odată ce o persoană renunță la benzină, este puțin probabil să se întoarcă la ea.