Volvo XC70 produs în China a început să iasă de pe liniile de producție

Da mai departe!

Noul XC70 de la Volvo a ieșit oficial de pe linia de producție la uzina din Taizhou și urmează să înceapă precomenzile la Salonul Auto de la Chengdu, pe 27 august. Poziționat ca un SUV de lux din segmentul D, noul XC70 se plasează între SUV-urile din seriile 60 și 90 ale Volvo și este construit pe platforma SMA Super Hybrid Architecture.

Acest XC70 măsoară 4815 mm în lungime, 1890 mm în lățime și 1650 mm în înălțime, cu un ampatament de 2895 mm. În ceea ce privește designul exterior, Volvo XC70 adoptă grila frontală închisă, specifică noii familii de vehicule ecologice Volvo, având o asemănare cu EX90, dezvăluit anterior. Vehiculul păstrează luminile de zi iconice „Thor’s Hammer”, poziționate deasupra farurilor principale, care găzduiesc faza lungă și faza scurtă.

Pe lateral, XC70 prezintă jante cu design închis și mânere de ușă retractabile, care se așteaptă să contribuie la performanța aerodinamică și la un coeficient de rezistență la înaintare scăzut. Pentru a-și sublinia alura sportivă, noul Volvo XC70 încorporează, de asemenea, uși fără rame și oglinzi retrovizoare fără rame.

În spate, se întorc stopurile clasice Volvo, „Viking Axe”. Benzile de lumină verticale combinate cu stopurile de colț în formă de C sunt concepute pentru a oferi o recunoaștere puternică atunci când sunt iluminate. În plus, ștergătorul de lunetă este ascuns ingenios deasupra parbrizului spate.

Pe baza informațiilor actuale, Volvo XC70 este construit pe platforma SMA (Scalable Modular Architecture) Super Hybrid Architecture, cu o autonomie pur electrică estimată să depășească 200 km. Se laudă cu o autonomie combinată de 1200 de kilometri și un consum redus de combustibil de 5,85 l/100 km în condiții WLTC atunci când bateria este descărcată.

Sistemul super-hibrid al noului XC70 cuprinde un motor specific plug-in hybrid de 1.5T, trei motoare electrice P1+P2+P4 și o transmisie DHT cu 3 trepte. Motorul 1.5T utilizează ciclul Miller și tehnologia de injecție directă de înaltă presiune, oferind o putere maximă de 120 kW și un cuplu maxim de 255 Nm, cu o eficiență termică de 44%. Motorul P1 de 60 kW este responsabil pentru generarea de energie și pornire, în timp ce motorul P2 de 107 kW de pe puntea față servește drept motor principal de propulsie al XC70. Motorul P4 de 156 kW de pe puntea spate acționează ca o unitate de propulsie auxiliară, oferind capacitate de tracțiune integrală atunci când este necesar.

O inovație a sistemului este transmisia sa hibridă DHT cu 3 trepte. Această transmisie permite motorului 1.5T să intre în propulsie directă încă de la o viteză de 20 km/h. Aceasta este o îmbunătățire față de soluțiile tipice plug-in hybrid cu o singură treaptă, care necesită, în general, ca viteza vehiculului să depășească 60 km/h înainte ca motorul să poată intra în propulsie directă. Deși structura cu 3 motoare + 3 trepte DHT este mai complexă decât cea a vehiculelor plug-in hybrid tradiționale sau a celor cu extindere de autonomie, ea suportă șapte moduri de funcționare hibride diferite. Acest lucru permite sistemului să ajusteze dinamic căile energetice în funcție de intenția șoferului.

Related posts