APIA confirmă creșterile neașteptate ale pieței auto din iulie. „Lipsa de coerență a autorităților a destabilizat industria auto”

Da mai departe!

Piața auto din luna iulie a înregistrat un vârf al vânzărilor, în luna iulie, neașteptat, generând surprize chiar și în rândul companiilor din acest sector. APIA, una dintre cele două asociații din industria auto, a publicat noi cifre detaliate și a avertizat că „nu trebuie să ne lăsăm înșelați de această revenire temporară”.

Datele APIA confirmă cifrele publicate de Profit.ro, referitor la înmatriculările în creștere din luna iulie, care au atins valori fără precedent în ultimul an. Cu un avans de 26,2% față de iulie 2024, piața de autoturisme a ajuns la un volum de 16.276 de unități înmatriculate, cele mai consistente evoluții fiind vizibile în dreptul marilor jucători din piață, în primul rând Dacia, cu un plus de 41,2%, cu 5.106 autoturisme, Toyota, cu un plus de 48,5% și un volum de 1.757 de autoturisme, Skoda, cu o dublare a înmatriculărilor, volumul urcând la 1.259 unități, și Renault, cu o creștere de 42% și un volum de 976 de unități.

Cu toată creșterea din iulie, piața auto din România are în continuare un declin pronunțat, creat de amânarea și, ulterior, suspendarea Programului Rabla. Scăderea pe întreaga piață este de -15,3%, cu un total de 80.615 autoturisme înmatriculate, cele mai drastice pierderi fiind cele ale Dacia, cu -23,4% și 22.725 de autoturisme înmatriculate, Hyundai, 4.546 autoturisme și -23,3% scădere, Renault, -19,3% și 4.719 autoturisme, asta în rândul celor mai populare mărci.

Cele mai vândute trei automobile din România, Dacia Logan, Duster și Sandero, au fiecare scăderi între 17,7 și 27,1%.

Cota de piață în funcție de motorizare

Segmentele electrificate, adică BEV și cele hibrid, cu sau fără încărcare la priză, au avut evoluții diferite, având în vedere că pe segmentul BEV lipsa subvențiilor a frânat vânzările, în timp ce restul de motorizări s-au bucurat de interes din partea cumpărătorilor. În total, acest segment electrificat a urcat la 54% din totalul pieței de autoturisme.

Motorizările pe benzină au înregistrat o creștere de +15.5% și au avut o pondere de 39%, în timp ce motorizările pe motorină au avut o scădere de -7.2%, ajungând la o pondere de 7%.

Autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid înregistrează, în luna iulie 2025, o creștere de +29%, ajungând la o pondere de 23.5% din totalul pieței de autoturisme.

Autoturismele full electrice și-au diminuat cota de piață la 3.2%, față de iulie 2024, când reprezentau 4.9%, în timp ce autoturismele plug-in hibrid dețin o cotă de piață de 6.3%, față de iulie 2024, când reprezentau 4.2%.

Cele mai vândute mașini electrificate din România în iulie

În primele șapte ale anului 2025, primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 1160 unități și o scădere de -46.5% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 cu 221 unități și Tesla Model Y cu 197 unități.

„Datele din luna iulie aduc, într-adevăr, o ușoară gură de aer pentru piața auto, însă nu trebuie să ne lăsăm înșelați de această revenire temporară. Creșterea înmatriculărilor de autoturisme noi cu peste +26% față de iulie 2024 este încurajatoare, dar, privită în contextul întregului an, piața rămâne în scădere accentuată — cu un recul de -15,3% după primele șapte luni. Cu alte cuvinte, iulie este doar o excepție într-o evoluție generală descendentă” spun oficialii APIA într-un comunicat. Aceștia avertizează că scăderea de 17,8% a segmentului pur electric „ar trebui să fie un semnal de alarmă, mai ales în contextul în care România se află deja în zona de coadă a clasamentelor europene la electromobilitate”.

Related posts