Rezultatele financiare îngrijorătoare ale Porsche zugrăvesc un tablou sumbru pentru restul anului. Războiul tarifar îngreunează situația pentru fiecare producător auto, iar Porsche nu face excepție. Brandul german avea probleme și înainte ca administrația Trump să anunțe tarife de 25% pentru vehiculele importate în Statele Unite, dar acum avem o înțelegere mai bună a situației în urma analizei financiare a companiei pentru primul trimestru.
Pe scurt, aproape totul este în scădere, iar unele cifre sunt mult mai mici. Analizând raportul trimestrial, profitul operațional pentru sectorul auto a scăzut cu 43,8%. Profitul general pentru Porsche AG este aproape la fel de rău, cu o scădere de 40,5%. Rentabilitatea operațională a vânzărilor a scăzut brusc de la 14,2% la 8,6%. Fluxul net de numerar operațional pentru sectorul auto a scăzut cu 91 de milioane de euro.
Acestea sunt statistici globale, determinate de scăderi în China și de „incertitudinile geopolitice, în special în ceea ce privește politica comercială a SUA”, conform declarației producătorului auto. Acest lucru a dus la revizuirea prognozei Porsche pentru 2025, reducând veniturile între 37 și 38 de miliarde de euro. Prognozele anterioare le estimau între 39 și 40 de miliarde de euro. Marjele de profit sunt proiectate să scadă până la 6,5% – aproximativ jumătate din estimările anterioare. Compania nu este falimentară, dar cu siguranță pierde bani.
Și probabil că se va înrăutăți înainte de a se îmbunătăți. Reuters relatează că tarifele SUA, care au început în aprilie, sunt luate în considerare în prognozele Porsche doar până în mai. Directorul financiar al Porsche AG, Jochen Breckner, care a preluat funcția în februarie 2025, a declarat reporterilor și analiștilor că compania a absorbit deja o pierdere de 114 milioane de dolari până în aprilie și mai din cauza tarifelor.
Până în prezent, nu au existat modificări de prețuri legate de tarife pentru vehiculele Porsche. Producătorul auto a crescut livrările către SUA pentru a consolida stocurile înainte ca tariful de 25% pentru mașini să intre în vigoare. Dar, fără o producție în SUA – și fără planuri de a adăuga una – el a avertizat că vor urma creșteri de prețuri dacă tarifele rămân în vigoare.
„Vedem o situație foarte specială și dificilă”, a spus Breckner, conform Reuters.
În acest moment, nu este clar ce fel de creșteri ar putea adăuga Porsche. Actualul 911 a primit deja o creștere de preț pentru 2025, iar cumpărătorii ar putea să nu fie descurajați de costurile suplimentare oricum. Acesta este deja un supercar de șase cifre care poate ajunge cu mult peste un sfert de milion de dolari, dar SUV-urile de bază ale Porsche ar putea suferi din cauza taxelor tarifare suplimentare.