Mașinile electrice din China domină clasamentele globale de vânzări

Da mai departe!

Mărcile din China domnină au acum 76% din vânzările globale de autovehicule electrice. Brandurile chinezești de EV nu au nevoie de piața americană pentru a domina clasamentele globale de vânzări.

Nu este un secret că producătorii auto chinezi conduc cursa în ceea ce privește vehiculele electrice (joc de cuvinte intenționat). Ceea ce este surprinzător, totuși, este că au reușit acest lucru fără a vinde o singură mașină în Statele Unite, a doua cea mai mare și mai profitabilă piață auto din lume. Deci, cum reușesc? Concentrându-se în schimb pe aproape toate celelalte regiuni majore.

Conform datelor recente de la Rho Motion, mărcile chinezești dețin acum o cotă uluitoare de 76% din piața globală a vehiculelor electrice și hibride plug-in (PHEV), datorită expansiunilor agresive în noi teritorii. În Europa, cota lor de piață variază în funcție de țară, dar au înregistrat câștiguri deosebit de puternice pe piețele mai puțin dezvoltate din întreaga lume.

Câștigând Teren în Europa

În Germania, cea mai mare piață auto din Europa, producătorii chinezi au reprezentat aproximativ 4% din cele 578.000 de vehicule electrice vândute anul trecut. Numerele sunt ușor mai mari în Marea Britanie și Franța, unde au capturat 7% și, respectiv, 5% din vânzările totale de vehicule electrice. În Țările de Jos, Suedia, Norvegia și Belgia, vehiculele electrice chinezești reprezintă 6%, 5%, 8% și, respectiv, 3% din piață. Între timp, prezența lor este și mai pronunțată în Spania și Austria, unde dețin 10% și, respectiv, 11% din vânzările totale de vehicule electrice.

Dominând Piețele Emergente

În afara Europei, producătorii auto chinezi se bucură de un succes și mai semnificativ. În Brazilia, un remarcabil 82% din toate vehiculele electrice și PHEV-uri vândute în 2024 au provenit din China. În mod similar, dețin o cotă de 77% din piață în Thailanda și o cotă de 70% în Mexic. De asemenea, reprezintă 75% din toate vehiculele electrice și PHEV-uri livrate în Indonezia, 52% în Malaezia, 74% în Nepal și 64% în Israel. Sunt, de asemenea, populare în Australia și Noua Zeelandă, reprezentând 26% și, respectiv, 15% din vânzări.

De Ce Câștigă?

O parte din acest succes poate fi atribuită faptului că multe dintre aceste țări nu au o industrie auto locală puternică, oferind mărcilor chinezești o cale mai ușoară către dominația pieței. În plus, industria vehiculelor electrice din China a beneficiat de cel puțin 231 de miliarde de dolari în subvenții guvernamentale și ajutor din 2009 până la sfârșitul anului 2023. Acest sprijin financiar substanțial a permis ca vehiculele electrice și PHEV-urile chinezești să fie mai accesibile decât cele de la producătorii auto tradiționali, oferindu-le un avantaj competitiv.

Related posts