La fel ca piesele de domino, obiectivele ambițioase în materie de vehicule electrice (EV) cad unul după altul în industria auto. Alfa Romeo este cea mai recentă marcă care renunță la planul său inițial de a abandona motoarele cu combustie internă.
Marca italiană, parte a imperiului Stellantis, intenționa să treacă complet la electric în America de Nord până în 2027, dar aceste planuri s-au schimbat. Noul obiectiv este adoptarea unei strategii „multi-energie”, oferind vehicule pe benzină, electrice și hibride plug-in.
Automotive News citează declarațiile lui Chris Feuell, șeful Alfa Romeo North America, în cadrul NADA Show, afirmând că forțarea dealerilor să vândă doar mașini electrice în doar câțiva ani de acum înainte ar fi prea restrictivă: „Avem 110 dealeri… în rețeaua noastră din SUA, și ar fi foarte dificil pentru ei să supraviețuiască cu un portofoliu exclusiv BEV.” Compania are deja destule probleme, cu vânzările scăzând cu 19% anul trecut în SUA, la doar 8.865 de mașini.
Este de remarcat faptul că, atunci când Alfa Romeo a anunțat inițial trecerea exclusiv la vehicule electrice în America de Nord, compania a declarat că va face același lucru și în Europa Extinsă și China. Dacă obiectivul din 2027 este încă aplicabil în aceste regiuni rămâne neclar. Cu toate acestea, fostul CEO, Jean-Philippe Imparato, a declarat recent că Alfa poate adopta o gamă mai diversificată de motoare păstrând motoarele pe benzină pe termen lung, dacă asta își doresc oamenii.
Imparato a spus că noul șef al companiei, Santo Ficili, „are flexibilitatea” de a lansa versiuni cu motoare cu combustie internă ale înlocuitorilor Giulia și Stelvio. Cele două modele vor fi construite pe platforma STLA Large și, așa cum se vede în cazul Dodge Charger, a fost proiectată pentru motoare pe benzină și electrice. SUV-ul va apărea mai târziu în acest an, urmat de sedanul în 2026.
La fel ca alte mărci Stellantis, Alfa Romeo se confruntă cu o problemă de stocuri. Aproximativ jumătate din mașinile aflate în parcurile dealerilor din SUA sunt modele din 2024, astfel încât sunt planificate reduceri de preț pentru primul trimestru al anului 2025 pentru a scăpa de mașinile nevândute. Pentru a stimula vânzările, este pregătită o ofertă de leasing de 399 USD pe lună pentru Tonale cu motor pe benzină.
Crossover-ul Junior, inițial numit Milano, nu este vândut în America. Cu toate acestea, săptămâna trecută, dealerii americani au fost întrebați dacă crossover-ul mai mic ar trebui să primească „viză americană” pentru a fi poziționat sub Tonale. În Europa și pe alte piețe, Alfa vinde modelul subcompact cu un motor turbo pe benzină de 1,2 litri cu trei cilindri mild-hybrid și ca vehicul electric pur.
La celălalt capăt al gamei, Alfa Romeo lucrează la un nou supercar pentru a urma 33 Stradale. Acesta va avea, de asemenea, un design retro și se așteaptă să ajungă pe piață în 2026. Modelul emblematic anterior a fost anunțat ca ultimul supercar al firmei cu motor cu combustie internă, dar având în vedere obiectivele mai flexibile în ceea ce privește vehiculele electrice, nu am fi prea surprinși dacă va exista totuși o versiune pe benzină.