MG HS – vârf de gamă

Da mai departe!

Am testat rapid MG HS, faceliftul apărut în 2023 și lansat pe piața din România la finalul anului trecut. Modelul a sosit la noi fărăr versiunea plug in hybrid, așa că Autoreport.ro s-a mulțumit cu o versiune termică ce poate pune în pericol autohtona Dacia Duster în clasamentele vânzărilor SUV-urilor cu preț user-friendly.

În ciuda prețului său competitiv, MG HS are de înfruntat o concurență acerbă într-un segment competitiv, acolo unde este plin de oferte: segmentul SUV compact.

Designul este unul ce nu te face să crezi că ai în față o mașină chinezească, ci una europeană. Blocurile optice față includ LED-uri și Xenon, iar grila cu sigla MG proeminentă domină tot peisajul părții frontale. În spate, blocurile optice sunt bine integrate în hayonul masiv. Silueta este una a unui SUV zvelt ce pare mai mic decât este de fapt. Abia atunci când îl așezi într-o parcare rezidențială dată de una dintre primăriile de sector bucureștene, îi dai seama de dimensiunile mai mari decât cele ale mediei clasei SUV compact.

Cinci persoane au suficient loc în HS, pe bancheta spate este mult loc, încap 3 adulți acolo, iar portbagajul de 460 litri este adecvat clasei.

Interiorul este unul care te duce dincolo de gândul că ești într-o echipă din clasa economică. Design-ul și calitatea te duc cu gândul la ceva ce tinde spre segment premium, dar se vede că este o generație concepută acum peste 5 ani. Instrumentarul full digital de bord contrastează cu camerele 360 care arată imaginile destul de pixelate. Partea bună e că avem Apple CarPlay și Android Auto.

Modelul testat vine cu motorizarea de 1.5 litri turbo, cu patru cilindri, care dezvoltă 162 CP. Este cuplată cu o cutie de viteze automată, bine etajată care pune bine în valoare puterea motorului la acest SUV compact de dimensiuni detul de mari. Modelul vine cu trei moduri de setare a servodirecției – Urban, Normal și Dynamic – care sunt concepute pentru a oferi șoferului control complet asupra călătoriei. În timp ce modul „Urban” oferă un răspuns mai ușor și mai rapid la viteze mici și la parcare, modul „Dynamic” este conceput pentru a crește efortul la manevrarea direcției, pentru a oferi un efect de amortizare mai mare și pentru a crește controlul la viteze medii și mari ale automobilului. Modul „Normal” oferă o potrivire excelentă la configurația suspensiei și răspunsul dinamic al automobilului. Un buton „Super Sport” montat pe volan permite șoferului să activeze rapid modul Sport și oferă de asemenea iluminare ambientală roșie în interior.

HS beneficiază de suita de sisteme avansate de asistență a șoferului a brandului, numită MG Pilot. MG Pilot vine ca standard pe toate nivelurile de echipare și ajută la crearea unei experiențe de condus relaxante și în siguranță. În primul rând, sistemul MG Pilot include frânare autonomă de urgență. La viteze sub 20 km/h, mașina va activa automat frânele pentru a evita o coliziune cu o mașină, o bicicletă sau un pieton. La viteze peste 20 km/h, mașina va frâna automat pentru a reduce probabilitatea sau pentru a atenua severitatea oricărui impact. Asistența pentru menținerea benzii va interveni automat dacă detectează că mașina părăsește banda sau carosabilul, oferind o intrare de direcție pentru a se asigura că rămâne pe drum. Detectarea punctelor moarte oferă un avertisment vizual șoferului despre orice mașini în vecinătate sau pe benzile adiacente. Clienții MG HS DCT se vor bucura de o experiență de condus relaxată datorită sistemului de control al vitezei Adaptive Cruise Control al MG Pilot. Prin setarea vitezei țintă și a distanței de urmărire, șoferul invită sistemul MG Pilot să ajusteze automat viteza mașinii pentru a menține o distanță sigură de mașina din față. Dacă drumul se eliberează,  MG Pilot va accelera și va menține viteza setată. Când controlul adaptiv al vitezei este activ, sistemul integrat de asistență la croazieră va menține, la viteze peste 60 km/h, poziția pe banda de rulare a mașinii cu un aport minim de direcție din partea șoferului. Sistemul inteligent de asistență pentru limita de viteză va citi semnele de limitare a vitezei și va afișa limita de viteză actuală pentru șofer.

MG HS I Facelift 1.5 T-GDi DCT

– 0-100 km/h: 9,6

– Viteza maximă: 190 km/oră

– L/l/î: 4.610/1.876/1.685

– Masă proprie: 1.516 kg

– Volum portbagaj (l) 463

– Cilindree (cmc) 1.490

– Putere (CP) 162 la 5.500 rpm

– Cuplu maxim (Nm) 250 la 1.500 rpm

– Consum mediu 7,7 l/100 km (mixt)

– Cutie de viteze automată

Related posts