Directorul general al Volkswagen AG, Oliver Blume, a afirmat că Europa și China ar trebui să construiască regimuri tarifare care să-i recompenseze pe cei care investesc în producția auto internă și a adăugat că miniștrii chinezi pe care i-a întâlnit recent la Beijing sunt deschiși pentru discuții și au ca obiectiv o soluție corectă, transmite Reuters.
Declarația sa vine în condițiile în care Comisia Europeană a impus din 5 iulie taxe vamale provizorii la importurile de mașini electrice (EV) din China. Tarifele vamale suplimentare care se aplică celor trei producători chinezi din eșantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely și de 37,6% pentru automobilele SAIC.
„Când ei investesc în Europa și lucrează împreună cu țările europene este un element pozitiv, de care ar trebui să se țină cont … când noi investim în China vrem să beneficiem de aceleași condiții”, a declarat Oliver Blume, după publicarea rezultatelor financiare ale celui mai mare producător auto european.
Într-un comunicat de presă, Volkswagen a informat că va trebui să facă „eforturi semnificative de reducere a costurilor” în semestrul doi din 2024 și dincolo de această perioadă, pentru a redresa marja de profit, care în primul semestru a fost „prea scăzută”.
Grupul german a precizat că își reduce și mai mult capacitatea de producție și își modifică cheltuielile legate de software, după investiția sa în producătorul de vehicule electrice Rivian. În anumite uzine, compania a redus deja capacitatea cu 25%, inclusiv la fabrica sa principală din Wolfsburg, ca parte a obiectivului mai amplu de reducere a capacității cu 10% în Europa.
De asemenea, Oliver Blume a anunțat joi că Volkswagen se va alătura companiilor rivale în prelungirea gamei de mașini cu motoare cu combustie, potențial adăugând noi modele, dar fără a majora cheltuielile totale de investiții.