Șefa uneia dintre cele mai tinere companii auto din Europa, Lynn Calder, de la Ineos Automotive, este sceptică în privința strategiei de electrificare a Europei, care ar trebui să atingă apogeul în 2035, când vor fi interzise mașinile cu emisii de CO2, ceea ce înseamnă automat că vor fi interzise mașinile cu combustie.
„Cursa cu un singur cal” este numită strategia Europei și a Marii Britanii pentru autovehicule fără emisii, o cursă care urmărește impunerea completă, în 2035, a propulsiei complet electrice pentru toate automobilele noi. Lynn Calder, CEO al Ineos Automotive, o companie tânără, înființată de celebrul miliardar Jim Ratcliff, nu crede în această strategie și susține că va eșua. Lynn, probabil singura CEO femeie din industria auto europeană, este de părere că o politică multi-energie ar fi fost mult mai normală.
Ineos are propria strategie de electrificare, care cuprinde lansarea unui model complet electric în următorii trei ani, numit Fusilier. Mașina a fost prezentată deja sub forma unui concept, dar mai are până când va putea fi lansată în versiunea de serie. Dar șefa Ineos este de părere că Uniunea Europeană și guvernul Marii Britanii nu ar trebui să impună strategia tehnologică a companiilor, ci doar să reglementeze unele domenii. Referirea ar putea fi la posibilitatea ca motoarele care funcționează cu combustibili sintetici să fie permise după 2035, însă discuția se oprește deocamdată la prețul acestor combustibili, care nu vor putea fi cumpărați de toată lumea, dacă nu se ieftinesc.
Anterior, unul dintre șefii Porsche, Lutz Meschke, CFO al constructorului german, a afirmat că termenul 2035 ar putea fi modificat, iar omologul său de la Mercedes, Harald Wilhelm, a spus și el că în 2025 va avea loc o revizuire a termenului 2035, bazată pe situația pieței de mașini electrice. Ultima afirmație a fost făcută în contextul frânării pieței de automobile electrice, în Europa și în SUA, ca urmare a reticenței clienților în fața autonomiei reduse, a rețelei de încărcare insuficiente și, mai ales, a prețurilor foarte mari ale mașinilor cu baterii.
Ineos este o companie înființată cu un singur scop inițial, acela de a produce o mașină capabilă să ruleze în off-road, care să acopere golul lăsat de Land Rover Defender clasic. Între timp, ambițiile companiei au crescut, având în portofoliu un pickup cu mai multe versiuni de caroserie și un SUV, iar acum oferind presei posibilitatea de a testa o versiune cu propulsie de tip fuel-cell, deocamdată doar sub formă de prototip.
De asemenea, compania a început dezvoltarea unei propulsii hibrid, care să ofere emisii mai scăzute mașinilor sale, dar și să elimine complet anxietatea de autonomie, regăsită la cei care cumpără mașini electrice. În același timp, prețul unui hibrid este net superior față de o electrică.
Proprietarul companiei, miliardarul Jim Ratcliffe a afirmat anterior că susține strategia SUA de electrificare, una mai relaxată din punct de vedere al limitărilor. „În America, ei nu forțează o singură soluție, ci lasă la dispoziția consumatorilor o serie de opțiuni”.