Renault se aşteaptă ca Dacia, marca low-cost a grupului auto francez, să-şi dubleze vânzările şi profitabilitatea până în 2030, transmite Reuters.
Dacia se aşteaptă la dublarea veniturilor între 2022 şi 2030, jumătate din creştere fiind determinată de volumele de vânzări şi jumătate de „gamă şi preţ”. Costurile fixe sunt aşteptate să crească uşor în aceeaşi perioadă, se arată într-un comunicat al Renault Group.
De asemenea, Dacia se aşteaptă ca rentabilitatea capitalului angajat să-l depăşească pe cel al Renault Group şi să se dubleze între 2022 şi 2030.
În prezent, gama Dacia include un singur vehicul complet electric (EV), modelul compact Spring, care este fabricat în China şi, prin urmare, se va confrunta în Europa cu tarife vamale suplimentare de 21%.
„De la soluţii electrificate accesibile ICE (vehicule alimentate cu motoare cu combustie internă), Dacia va avea o tranziţie lină către EV în Europa, fiind un pionier în soluţii accesibile EV”, se arată în comunicat, fără detalii suplimentare.