Profitul operațional al grupului german Volkswagen a scăzut cu 20% în primul trimestru din 2024, însă compania mizează pe o revenire în următoarele luni.
„Așa cum ne așteptam, rezultatele noastre din primul trimestru arată un început lent de an”, a declarat directorul financiar al grupului Volkswagen, Arno Antlitz, la prezentarea rezultatelor financiare pentru primele trei luni ale anului 2024.
Conform bilanțului prezentat de oficialii germani, veniturile din vânzări ale grupului Volkswagen au scăzut de la 76,2 miliarde de euro în primul trimestru din 2023 la 75,5 miliarde de euro în aceeași perioadă din acest an.
În acest context, profitul operațional înainte de taxe și impozite (EBIT) a fost de 4,6 miliarde de euro, în scădere cu nu mai puțin de 20% față de rezultatul din primele trei luni ale lui 2023. Marja operațională s-a plasat la 6,1%. Reculul este pus pe seama „volumelor mai mici de vânzări și a unei creșteri a costurilor fixe în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut”.
Vânzările de mașini, cumulate, ale tuturor mărcilor grupului Volkswagen au scăzut cu 2% până la 2,1 milioane de unități. Rezultatul a fost influențat în special de reculul din Europa (-5%) și America de Nord (-10%).
Cu toate acestea, oficialii grupului german se așteaptă la o redresare a vânzărilor și a bilanțului financiar dat fiind faptul că în catalogul de comenzi se află 1,1 milioane de vehicule, dintre care 160.000 sunt vehicule electrice.
Compania se așteaptă ca, la finalul lui 2024, „veniturile din vânzări să depășească cu până la 5% cifra din anul precedent și ca randamentul operațional să se situeze între 7% și 7,5%”.
În cadrul diviziei Automotive, grupul „își asumă o rată a investițiilor cuprinsă între 13,5% și 14,5% în 2024. Fluxul net de numerar din sectorul auto pentru 2024 se estimează că va fi cuprins între 4,5 și 6,5 miliarde de euro. Acesta va include în special investițiile pentru viitor și ieșirile de numerar din fuziuni și achiziții pentru activitatea de producție a bateriilor, care reprezintă un pilon vital al transformării Volkswagen. Se preconizează că lichiditatea netă a diviziei Automotive se va situa între 39 și 41 de miliarde de euro în 2024”.
„Ne așteptăm la un impuls suplimentar pe parcursul anului, ca urmare a lansării a peste 30 de modele noi în toate mărcile. În același timp, efectele programelor noastre de eficientizare se vor manifesta treptat, pe măsură ce anul avansează. În acest context, va fi deosebit de important să contracarăm cu fermitate creșterea costurilor fixe și să exercităm o disciplină de investiții”, a menționat Arno Antlitz.