Marca IM, care aparține companiei chineze SAIC, a lansat oficial pe piață prima mașină cu baterie semi-solidă care poate parcurge peste 1000 de km cu o singură încărcare. IM L6 a atras atenție în urmă cu câteva zile când a trecut testul elanului fără șofer.
Cu o baterie de 130 kWh și o arhitectură pe 900 de volți, IM L6 este prima mașină de serie din lume care folosește o baterie solidă (solid-state), care în realitate folosește un electrolit semi-solid. Compania SAIC, care deține marca IM, va oferi și două versiuni mai accesibile, cu baterii clasice, la prețuri comparabile cu cele ale unor modele cu motoare cu combustie, dar nici versiunea de top, cu bateria SSB nu costă mai mult decât un VW ID.3 bine echipat.
Mai exact, IM a anunțat că versiunea de intrare va costa 31.800 de dolari, care are o baterie NMC de 90 kWh și o autonomie deloc mică, 700 km, pe piața din China, în timp ce versiune intermediară va costa 41.480 dolari și va avea o baterie de 100 kWh, cu autonomie de 770 km. Lightyear Max, versiunea de echipare cu baterie solidă va costa 45.640 dolari.
Încărcarea noii baterii de ultimă generație se face la stații de mare putere, care permit adăugarea a 400 de km în doar 12 minute de încărcare.
IM L6 este un sedan și are dimensiuni de clasă executive, 4931/1960/1474 mm, și un ampatament de 2950 mm. Mașina este echipată cu foartă multă tehnologie de asistență, având sisteme de calcul bazate pe Nvidia Orin X și Qualcomm 8295, cu o mulțime de funcții bazate nu doar pe camere, ci și pe senzorii LiDAR. Funcțiile de conducere inteligentă au un nivel ridicat, după cum reiese din descrierea modelului, dar performanțele au fost demonstrate la un test al elanului pe care l-a trecut fără șofer la bord, cu viteza de 71 km/h, o premieră în industria auto globală.
Printre tehnologiile cu care se laudă se găsește șasiul Vehicle Motion Control (VMC) care permite virajul cu roțile din spate la unghiuri mult mai mari decât au existat până acum în industrie. Cu ajutorul acestei tehnologii mașina poate merge în lateral și poate lua viraje care până cum erau de neimaginat pentru un autoturism.
Motorul cu care este echipată mașina ajunge la 21.000 de rotații pe minut, asigură o accelerație de 2,74 secunde de la 0 la 100 km/h și poate atinge 268 km/h. Motorul este disponibil în trei versiuni de putere, de 216 kW, 248 kW și 300 kW.
Printre culorile disponibile în China se numără și roz sau galben, însă nu este clar dacă acestea vor fi oferite și pe alte piețe. Pentru Europa nu este cunoscut deocamdată calendarul lansărilor, însă este cert că mașina va fi adusă aici, având în vedere că o versiune echipată cu baterie NMC a fost expusă la Geneva.
IM Motors este o marcă deținută de SAIC (54%) împreună cu Alibaba și Zhangjang, cu câte 18%, însă există informații certe privind intenția SAIC de a prelua integral marca, cel puțin la nivel internațional.
Anul trecut, SAIC și Audi au semnat un parteneriat foarte important, prin care germanii vor avea acces la platforma mașinilor IM, una considerată printre cele mai avansate din industrie, chiar dacă vânzările nu au deocamdată volume impresionante.