Retragerea producătorilor auto de la saloanele de profil a fost un fenoment început cu aproape 10 ani în urmă, din cauza scăderii popularității acestor eveniment, dar și a costurilor foarte mari. Pandemia de COVID a dat lovitura de grație saloanelor auto, care s-au transformat în expoziții locale. Acum însă pare că interesul pentru acestea începe să revină.
BMW a anunțat că va fi prezent la Paris, în cadrul salonului francez Mondial de L’Automobile, rebotezat în 2022, temporar, Paris Automotive Week. Revenirea urmează să se producă în toamna acestui an, după ce acum doi ani producătorii chinezi acaparau jumătate din spectacol, pe lângă mărcile franceze.
„Cele trei mărci ale BMW Group vor fi reprezentate la Porte de Versailles, deoarece modelele BMW Motorrad vor fi expuse și la standul comun BMW și MINI. care ilustrează soluțiile de mobilitate urbană ale grupului” a transmis compania germană, dând un semnal important care ar putea să aducă și alte companii la negocieri cu organizatorii.
Salonul Auto din Paris va avea loc între 14 și 20 octombrie și va găzdui o serie de premiere importante, între care pe cea a modelului Dacia Bigster, o versiune mărită a lui Duster 3. De asemenea, Renault va dezvălui modelul de serie Renault 4, un SUV de clasă B complet electric.
Producătorii auto s-au retras în ultimul deceniu în favoarea evenimentelor proprii, inclusiv cele online, din cauza costurilor mult mai mici, cu un impact de imagine mai bun din anumite puncte de vedere, deoarece oferă o vizibilitate exclusivă asupra propriilor produse, spre deosebire de saloane, unde atenția vizitatorilor este împărțită între zecile de mărci.
Cu toate acestea, apariția mărcilor chinezești, care nu ratează niciun salon pentru a-și expune mașinile, i-a determinat pe europeni să reconsidere aceste evenimente, mai ales că este foarte posibil ca organizatorii să fi umblat serios la prețurile de închiriere a unui stand.
Pentru ediția din 2024, organizatorii Mondial de l’Auto promit un nou concept de salon, cu o deschidere mai mare către soluțiile de mobilitate ale orașelor și cu spații dedicate pentru diverse activități, astfel încât publicul să fie mai atras de acest eveniment.