Dupa versiunile GTX ale ID.3 si ID.7, VW a echipat si ultimul dintre modelele sale europene ID. cu o versiune GTX – ID. Buzz. Microbuzul electric primește cea mai recentă generație de propulsie MEB și o mulțime de detalii sportive.
Practic este un adjectiv care îi vine în minte multora în legătură cu ID. Buzz, întrucât este modelul MEB cu cel mai mult spațiu de depozitare. Sau iconic, deoarece cu vopseaua sa adesea bicoloră, este menit să amintească de legendara Bulli. Un cuvânt care nu a fost asociat cu ID. Buzz până acum este sportiv.
Acest lucru ar putea să se schimbe acum, deoarece Volkswagen Comerciale a prezentat și ID. Buzz ca GTX. De la ID.7 GTX, preia propulsia electrică cu o putere de sistem de 250 kW. Noul și îmbunătățitul motor spate APP550, cu 210 kW și 560 Nm cuplu, este completat de un motor asincron montat pe puntea față – denumit AKA150, care dezvoltă 80 kW și oferă 134 Nm cuplu. Faptul că ID. Buzz ar putea fi oferit cu tracțiune integrală, pe lângă varianta cu tracțiune spate de 150 kW, a fost sugestia de mult timp a VWN-ului. Faptul că în loc de un ID. Buzz 4Motion civil se va oferi imediat un GTX nu era evident din start.
În ID. Buzz, bateria de 79 kWh prezentată în ID.3 GTX înlocuiește acum bateria de 77 kWh. Această baterie este disponibilă însă doar în ID. Buzz GTX cu ampatament standard. Varianta cu ampatament lung va veni în viitor cu bateria nouă de 86 kWh, deja anunțată de VW pentru ID.7, dar care nu a fost încă lansată pe piață.
Cu această nouă tracțiune integrală, se estimează că Buzz-ul sportiv poate accelera de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde și oferă „tracțiune optimă pe orice suprafață”, potrivit VWN-ului. Dacă ID. Buzz GTX va ieși vreodată de pe asfalt, fie pe roțile standard de 19 inch, fie pe cele opționale de 21 inch, rămâne de văzut.
Într-un singur punct, utilitatea a fost îmbunătățită, chiar și în cazul versiunii sportive: cu ampatamentul standard, greutatea remorcată maximă crește la 1.800 kilograme, cu 800 kilograme mai mult decât înainte. Cu ampatamentul lung, ID. Buzz GTX poate trage încă 1.600 kilograme. Astfel, microbuzul MEB devine „vehicul electric de tractare pentru remorci de biciclete, bărci sau cai”, conform VW. Nu există încă date despre consumul în regim de remorcare.
Informațiile despre puterea de încărcare sunt interesante: bateria de 79 kWh a ID. Buzz GTX poate fi încărcată cu până la 185 kW, trecând de la 10 la 80 la sută în 26 de minute – în timp ce ID.3 GTX a menționat încărcarea de 175 kW. Bateria de 86 kWh a versiunii cu ampatament lung poate fi încărcată la fel ca în ID.7, cu 200 kW în vârf, iar procesul standard de încărcare ar trebui să dureze „mai puțin de 30 de minute”, după cum a specificat mai târziu VWN-ul, precizând de asemenea 26 de minute. VW nu a furnizat încă date despre autonomie pentru ambele versiuni de baterie.
ID. Buzz GTX este recunoscut în exterior prin noul său spoiler cu grilă de ventilație neagră și luminile de zi reconfigurate. În plus, există jantele menționate anterior și mai multe embleme GTX. Exclusiv pentru GTX, există culoarea „roșu cireș”, așa cum apare în imaginile de presă. Opțional, roșul cireș poate fi comandat și cu „argintiu metalizat monoton” ca o vopsea bicoloră. În plus, sunt disponibile cele șase culori uni și cele patru bicolor.
În interior, caracterul sportiv este accentuat, inclusiv cu plafonul negru și nuanțe întunecate în general. Scaunele confortabile cu funcție de memorie sunt, de asemenea, în design GTX. În plus, ID. Buzz are acum și ecranul tactil de 12,9 inch (în loc de 12 inch) și integrarea ChatGPT în sistemul de infotainment. Spațiul de încărcare variază între 1.121 și 2.123 litri pentru ampatamentul standard și între 1.340 și 2.469 litri pentru versiunea cu ampatament lung.
Lansarea pe piață a ambelor ID. Buzz GTX este planificată de VW pentru a doua jumătate a anului. Precomenzile vor începe în vară. Atunci vor fi anunțate și prețurile – încă nu este clar cât de scump va fi ID. Buzz GTX la lansare.