Constructorul auto Tesla, cel mai mare producător de automobile electrice din lume, va fabrica și în Europa viitorul său model accesibil, care ar urma să coste 25.000 de euro, după cum a anunțat șeful companiei, Elon Musk.
Tesla se mută încet din zona premium a industriei auto în cea de volum, pe măsură ce reduce prețurile la modelele sale și, mai ales, odată cu lansarea unui nou model care va costa numai 25.000 de euro. Viitorul Tesla Model 2, așa cum se presupune că va fi botezat cel mai mic automobil Tesla, se află în plin proces de dezvoltare și ar urma să fie prezentat în premieră în 2025, după care să intre în producție la uzina din Texas, SUA.
Elon Musk, CEO al companiei, susține că mașina va fi produsă și în Europa, în uzina din Berlin, după cum a declarat omul de afaceri în fața angajaților din Berlin. El nu a oferit o dată exactă, dar a spus că „va veni cu certitudine la Berlin, pe termen lung”.
Mașina pe care Tesla se pregătește să o lanseze duce compania într-o nouă perioadă, anticipată de Elon Musk prin planul său de afaceri, una care va avea ca scop intrarea într-o competiție cu noile automobile accesibile produse de mărcile din China și de mărcile europene. Dacă pentru chinezi mașinile mai ieftine de 25.000 de euro reprezintă ceva normal, pentru europeni abia de acum înainte încep să fie anunțate mașini cu prețuri la acest nivel. După Citroen e-C3, Renault a lansat noul Renault 5, care va primi o versiune de 25.000 euro în 2025, iar VW a anunțat că propriul model ar urma să vină în 2026.
Elon Musk și-a propus, atunci când a început dezvoltarea Tesla, să producă o mașină electrică accesibilă, cu banii pe care îi va obține din vânzarea modelelor de lux.
După mai bine de 10 ani, anul trecut, Tesla Model Y a devenit, pentru prima dată în istorie pentru un vehicul electric, cel mai vândut automobil din lume, depășind mașini cu tradiție, precum Toyota Corolla sau Ford F-150.
Vânzările din ce în ce mai mare ale mărcii Tesla și reducerile repetate ale prețurilor, suprapuse peste lansarea unui automobil ieftin, au determinat presa americană să anunțe că Tesla nu mai este o marcă premium, care se bate cu mărci precum BMW sau Mercedes.